ترکیب احتمالی استقلال مقابل صنعت‌ نفت

تیم فوتبال استقلال تهران از ساعت ۱۸ امشب در ورزشگاه تختی آبادان، سیزدهمین دیدار فصل جاری لیگ‌ برتر را در برابر صنعت‌ نفت برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و استقلال تهران در چارچوب روز دوم از هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس از ساعت ۱۸ امشب _یکشنبه چهارم دی‌ماه_ در ورزشگاه تختی آبادان مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

در ادامه ترکیب احتمالی تیم فوتبال استقلال برای این مصاف را با هم بررسی می‌کنیم:

آشتی حسینی با کلین‌شیت

سیدحسین حسینی دروازه‌بان شماره‌یک تیم فوتبال استقلال تهران در فصل جاری عملکرد متوسطی را پشت‌سر گذاشته و به‌جز جام‌جهانی ۲۰۲۲ که موفق شد پس از دریافت ۶ گل از انگلیس، مقابل ولز کلین‌شیت کند، در رقابت‌های لیگ‌برتر به‌اندازه فصل گذشته خوب نبوده اما همچنان جزو بهترین گلرهای لیگ ایران به‌شمار می‌رود و در صدر این فهرست است.

او در نیمی از ۱۲ بازی لیگ کلین‌شیت کرده و هشت‌بار دروازه‌اش باز شده؛ فقط علیرضا بیرانوند و حسین پورحمیدی عملکرد بهتری نسبت به وی برجای گذاشته‌اند که حسینی می‌تواند با بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش مقابل صنعت‌نفت علاوه‌بر تأثیرگذاری در پیروزی استقلال به آمار خود نیز بیفزاید.

ساپینتو و بازهم اعمال تغییرات در خط‌دفاعی

در بازی هفته گذشته استقلال مقابل پرسپولیس، آبی‌ها نسبت به آخرین بازی‌شان قبل از تعطیلی لیگ، دو تغییر داشتند؛ کوین یامگا از سمت‌راست خط‌دفاعی به پست وینگر رفته بود و صالح حردانی وظیفه پوشش سمت‌راست دفاع استقلال را برعهده داشت و محمدحسین مرادمند جانشین عارف غلامی مصدوم شد؛ اما به‌نظر می‌رسد باز هم قرار است شاهد تغییراتی در خط‌دفاعی چهار نفره استقلال به‌وسیله ساپینتو باشیم چراکه ضعف خط دفاعی کماکان مشهود است و سرمربی پرتغالی آبی‌ها قصد دارد این موضوع را به کم‌ترین حد خود برساند؛ احتمال دارد تنها تغییر استقلال نسبت به دربی، حضور سیاوش یزدانی در قلب خط‌دفاعی به‌جای محمدحسین مرادمند باشد تا وی در کنار رافائل سیلوا زوج جدیدی را تشکیل دهند.

بازگشت مهندس آبی‌ها به میانه‌زمین

به‌جز روزبه چشمی که در پست هافبک‌دفاهی وظیفه برقراری ارتباط بین خط‌دفاعی و مرکز میدان را برعهده دارد، مهدی مهدی‌پور تاثیرگذارترین و مورداعتمادترین بازیکن ریکاردو ساپینتو به‌شمار می‌رود. در بازی قبلی برابر پرسپولیس اما تصمیم عجیب سرمربی استقلال نیمکت‌نشین کردن همه‌کاره وسط زمین تیمش بود، البته در نیمه‌دوم مهدی‌پور جانشین سعید مهری شد و جای روزبه چشمی را زبیر نیک‌نفس پر کرد، همچنین آرش رضاوند در زمین ماند. برای بازی امروز قطعاً ساپینتو دیگر تفکرات تدافعی ندارد و با قرار دادن مهدی مهدی‌پور به‌همراه روزبه چشمی و سعید مهری در میانه زمین، تغدیه‌کردن مهاجمان تیمش را با ارسال‌های هوایی و پاس‌های عمقی در دستور کار قرار داده است.

نوازنده استقلال به‌همراه یامگا-محبی مأمور گلزنی

همان‌طورکه در بازی قبلی دیدیم، ساپینتو در تصمیمی شوکه‌کننده مهدی قایدی را نیمکت‌نشین کرد و کوین یامگا در کنار محمد محبی و امیرارسلان مطهری، مثلث تهاجمی را تشکیل می‌دادند که تا حدودی هم موفقیت‌آمیز بود؛ باتوجه به شرایط دشوار صنعت نفت و رعایت توازن میان وینگرهای استقلال که سرعت و تاکتیک را با هم دارد، این سه‌نفر برای کسب سه‌امتیاز در برابر مدافعان میزبان بازی خواهند کرد و ارسلان مطهری پس از گلزنی در شهرآورد آماده خواهد بود تا با گشودن دروازه حریف، یک‌بازی دیگر را به‌سود تیمش رقم بزند. ضمن اینکه قطعاً قایدی فرصت حضور در زمین درصورت گره‌خوردن بازی را خواهد داشت.

ترکیب احتمالی استقلال برابر صنعت‌نفت:

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، صالح حردانی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری، کوین یامگا، محمد محبی و امیرارسلان مطهری

کد خبر 628973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.