ارسال مواد غذایی در روستاهای سوئد با پهباد

ساکنان دو منطقه گرادو و ژوکو در سوئد به مدت دو هفته و به عنوان یک آزمایش، مواد غذایی خود را با پهباد دریافت می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سوئد در ابتدای این هفته شاهد آغاز یک پروژه پیشگام بود که شامل تحویل مواد غذایی با هواپیماهای بدون سرنشین می‌شود. این پروژه نه در بافت شهری بلکه برعکس در مناطق روستایی کم‌جمعیت واقع در شمال کشور استکهلم انجام شده است.

برای دو هفته در ماه دسامبر، ساکنان گرادو و ژوکو می‌توانند مواد غذایی مورد نیاز خود را با ارسال هواپیمای بدون سرنشین سفارش دهند.

پهپاد مورد نظر این آزمایش می‌تواند بار دو کیلوگرمی را تحمل کند. این وسیله باربری پرنده در منطقه‌ای به شعاع شش کیلومتری از فروشگاه مواد غذایی در گرادو که در آن کالا بسته بندی و ارسال می‌شود، فعالیت می‌کند.

ارسال مواد غذایی در روستاهای سوئد با پهباد

هدف از این آزمایش، نهایت دستیابی به لجستیک خنثی (فرآیند جمع‌آوری، ذخیره و انتقال منابع از مبدأ به مقصد) از نظر آب و هوا و در عین حال سرمایه‌گذاری در خدماتی است که به داشتن مناطق روستایی پر جنب‌وجوش کمک می‌کند.

مدیران بر این باور هستند که افراد ساکن در مناطق دورافتاده با استفاده از این تکنولوژی می‌توانند بر محدودیت مکانی خود غلبه کنند و به جای تردد و صرف وقت برای رسیدن به مکان‌های تأمین منابع، تنها با این پهبادها، نیازهای خود را رفع کنند.

این قبیل پهبادها به‌ویژه برای افرادی که زندگی در حاشیه را انتخاب کرده‌اند و یا گردشگرانی که به مناطق بسیار دور از مراکز شهری سفر می‌کنند، بسیار یاری‌رسان خواهد بود.

لیندال در مرکز نوآوری ICAx سوئد که پشتیبان این پروژه است، در این رابطه می‌گوید: "ما فکر می‌کنیم که این موضوع از این منظر هیجان‌انگیز است که می‌توانیم با اجرای آن زندگی ساکنان را کمی آسان‌تر کنیم. منابع مالی این پروژه توسط آژانس نوآوری سوئد Vinnova ارائه می‌شود و شهرداری نورتلیه نیز حامی آن است."

کد خبر 628934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.