رمز سعادت و سلامت از فتنه ها، اطاعت از ولی فقیه است

امام جمعه موقت اصفهان گفت:در شرایط فعلی همچون زمانه قیام عاشورا، تنها کسانی سعادتمند می‌شوند که گوش خود را به دهان ولی خدا بسپارند و اطاعت از نایب امام زمان(عج) را در فتنه ها و آشوب ها بر هر عملی مقدم شمردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امروز_ جمعه ششم آبان‌ماه_ در خطبه‌های نمازجمعه اصفهان با توصیه همگان به رعایت تقوا و اشاره‌ای به سالروز شهادت حسین فهمیده، اظهار کرد: امام راحل از آن جوان با سن کم ولی رشد بزرگ، با تعبیر رهبر خود یاد کرد.

وی گفت: امروز دشمنان ایران از نام شهید فهمیده هراس دارند چرا که می‌دانند روحیه شهادت طلبی و ایثار او در بین نوجوانان ایران در حال رشد است و این روحیه جز با ایمان قوی به خدا حاصل نمی‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: امروزه وظیفه همگان بر این است که پایه و اساس اعتقادی و ایمانی خود را تقویت ببخشیم. زمانه، فرصت مناسبی برای حرکت به سمت کمال است؛ در شرایط فعلی همچون زمانه قیام عاشورا، تنها کسانی سعادتمند می‌شوند که گوش خود را به دهان ولی خدا بسپارند و اطاعت از نایب امام زمان (عج) را در فتنه‌ها و آشوب‌ها بر هر عملی مقدم بشمارند.

وی ابراز کرد: نوجوانان و جوانان ایران بدانند شهید فهمیده برای نثار جان خود در راه اسلام، حق و باطل همچنین ایمان به خدا را کامل درک کرده بود. امروز نوجوانان و جوانان ما باید با استدلال نه تعصب، ایمان خود را تقویت کنند و شبهات خود را مورد پرسش قرار دهند معلمین و مربیان نیز با سعه‌صدر شبهات و سوالات آنها را پاسخگو باشند.

مهدوی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی، تصریح کرد: این حمله تروریستی به‌دنبال اغتشاشاتی است که عده‌ای در معدود مکان‌هایی در کشور انجام دادند.

وی تصریح کرد: البته عمدتاً در این تجمعات، برخی از مطالبات به حقی هم مطرح می‌شود؛ اعتراضات به حق، حق قانونی افراد است البته مسئولین باید مکان‌هایی را برای گوش دادن به اعتراضات به حق آحاد و صنوف اختصاص دهند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: البته عده‌ای بقا و حیات خود را در کشاندن اعتراضات به حق به سمت اغتشاشات، توهین، فحاشی و جسارت می‌دادند دلیل جسارت و تعدی دشمنان به ارزش‌های مقدس، حرم مطهر، قرآن، مساجد وحتی چادر سیاه بانویی آن است که استدلالی برای حقانیت خود ندارند.

وی گفت: ملت ایران باید متوجه باشند صف اعتراضات به حق خود را از صفوف اغتشاشگران و دشمنان جدا کنند. حوادث اخیر بار دیگر ثابت کرد که باید همه فریادهای خود را به سمت حامیان خارجی فتنه‌گران ببریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: براین اساس شعار مرگ بر آمریکا ما شعاری عاقلانه و صحیح است که براساس تعصب نبوده و نیست، البته رمز پیروزی ما مقاومت و حمایت از دین و رهبر است.

وی ادامه داد: امروز رسالت فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و خواص جامعه، سنگین است، باید استدلال‌های عقلی حجاب را برای قشر نوجوان و جوانان تبیین کنند و مانع از تحقق اهداف شوم دشمن در این عرصه بشوند.

آیت الله مهدوی تاکید کرد: عده‌ای در این اتفاقات تلخ اخیر درصدد ترویج بی حجابی و زدودن غیرت و حیا از جامعه ایرانی هستند در حالی که حجاب کامل زنان پیش از اسلام تا کنون، جز هویت ایرانیان بوده است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: خواهشم از نیروهای انتظامی این است که در تقابل برهم زنندگان آرامش جامعه و مروجین بی‌حجابی تمام قد بایستند و ملت غیرتمند هم حامیان آنها خواهد بود.

کد خبر 615251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.