پهنه‌بندی شهرها بر اساس اصول آمایش شهری باشد

یک کارشناس برنامه‌ریزی شهری با بیان اینکه باید به دنبال پهنه‌بندی بر اساس نیازسنجی‌های اصول مترقی برنامه‌ریزی و آمایش شهری باشیم، گفت: شهرهای کشور نیازمند اجرای سند آمایش شهری است و این مهم به دست برنامه‌ریزان، طراحان شهری و کارشناسان آمایش شهری انجام می‌شود.

عماد مطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در صورتی که به بهانه توسعه، اشتغال و سایر موارد بخواهیم پهنه‌های سرزمین خود را دستخوش تغییرات کاربری کنیم یا درخواست‌های متعدد تغییر کاربری را پاسخ دهیم و به‌طور متوالی به‌دنبال رفع مغایرت‌ها و پاسخگویی به نیازهای حوزه ساخت‌وساز ساکنان و مهاجران مختلف در طرح‌های هادی، جامع، تفضیلی و توسعه شهری باشیم، دیگر پهنه‌ای برای مدیریت خردمندانه زمین باقی نمی‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم برای نسل‌های آینده در پهنه‌های سرزمینی زمین ذخیره و بانک زمین ایجاد کنیم، اضافه کرد: نمی‌توان در پهنه‌های شهری، همگن بودن کاربری‌ها را بی‌اعتنا رها کرد.

این کارشناس برنامه‌ریزی شهری خاطرنشان کرد: شهرهای کشور به مرور زمان لجام‌گسیخته و بی‌محتوا گسترش پیدا می‌کند، روستاها از پهنه‌های تولیدی خارج می‌شود و متقاضیان طرح‌های هادی به‌صورت دائم به‌دنبال تغییر کاربری هستند که این موضوع به معنای خارج شدن توان تولیدی روستا و تبدیل شهرها به حاشیه‌نشینی‌ها، رشد افقی و پراکندگی است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال پهنه‌بندی بر اساس نیازسنجی‌های اصول مترقی برنامه‌ریزی و آمایش شهری باشیم، تاکید کرد: شهرهای کشور نیازمند اجرای سند آمایش شهری است و این مهم به دست برنامه‌ریزان، طراحان شهری و کارشناسان آمایش شهری انجام می‌شود.

کد خبر 601849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.