اهمیت بومی‌سازی مواد شیمیایی پرمصرف

سرپرست پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی گفت: مواد شیمیایی از مهم‌ترین نیازهای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است و سالیانه میلیاردها دلار برای واردات این مواد ارز از کشور خارج می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مسعود کمبرانی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی در محل سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر بومی‌سازی شمار فراوانی از مواد شیمیایی مصرفی در صنعت نفت در این پژوهشکده، اظهار کرد: موادی از قبیل ضد باکتری، کف و خوردگی، کاهنده H2S، افزایه‌های سیمان و نشاسته حفاری از جمله این مواد شیمیایی است که دانش فنی تولید آن‌ها بومی شده و تولید آن‌ها در این پژوهشکده انجام می‌شود.

وی با اشاره به احداث واحد تولید کاتالیست‌های گوگردزدایی از فرآورده‌های پالایشگاهی با سرمایه‌گذاری شرکت ایمیدرو و براساس دانش فنی توسعه‌یافته در این پژوهشکده تصریح کرد: این واحد برای تولید و تحویل کاتالیست‌های HDS آمادگی دارد.

سرپرست پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ادامه داد: قرارداد احداث واحد تولید سیلیکاژن مصرفی در شرکت گاز با یک شرکت معتبر تولیدی انعقاد شد. مراحل طراحی این کارخانه در دست اجرا است و امید می‌رود مراحل ساخت تجهیزات و احداث واحد نیز در ماه‌های آینده آغاز شود.

وی افزود: به‌مناسبت هفته دولت، نمایشگاه گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فن‌آوری و نوآوری جهاد دانشگاهی در روزهای سه‌شنبه _هشتم شهریورماه_ و چهارشنبه _نهم شهریورماه_ از ساعت ۹ تا ۱۷ به میزبانی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار می‌شود.

سرپرست پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی با اشاره به بومی‌سازی مواد شیمیایی پرمصرف صنعت نفت در جهاد دانشگاهی، گفت: مواد شیمیایی از مهم‌ترین نیازهای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است و سالیانه میلیاردها دلار برای واردات این مواد ارز از کشور خارج می‌شود.

کد خبر 601227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.