پیگیر رفع مشکلات روستای سیل‌زده امامزاده داوود (ع) هستیم

رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران گفت: حادثه ناگوار سیل چهارشنبه شب در روستای امامزاده داوود (ع) باعث فوت و مفقود شدن جمعی از هموطنان شده است و پیگیر رفع مشکلات در این منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _پنج‌شنبه ششم مردادماه_ در جمع خبرنگاران در پی وقوع حادثه سیل شب چهارشنبه پنجم مردادماه و درگذشت و مفقود شدن تعدادی از هموطنان خطاب به اهالی این شهرستان، اظهار کرد: در آستانه ماه محرم حادثه ناگوار در پی جاری شدن سیل در روستای امام زاده داوود (ع) و صحن مطهر آن حضرت جمعی از هم‌وطنان فوت کردند و موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

وی ادامه داد: مدیران و مسئولان استان تهران با کمال جدیت، در حال خدمت‌رسانی به شهروندان آسیب‌دیده هستند و شهرداری تهران، نیروهای امدادی، نظامی، انتظامی و کادر درمانی نیز لحظه‌ای از رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان این حادثه غفلت نکرده و نخواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران گفت: از استاندار و دست‌ اندرکاران و مسئولان امر به‌خصوص در بخش‌های امدادی و درمانی و سایر دستگاه‌های خدمات‌ رسان انتظار می‌رود که ضمن رسیدگی به وضعیت جانباختگان، مصدومان و خانواده آنها و تمام خسارت‌دیدگان تمام اقداماتی که باعث پیشگیری از وقوع چنین حوادثی می‌شود را در دستور کار قرار داده و خسارات به وجود آمده بررسی و جبران کنند.

وی افزود: بخش‌های شهرستان تهران بخاطر واقع شدن در حریم پایتخت همواره سایه سنگین محدودیت‌های حریم پایتخت را بالای سر خود دارد و از بسیاری از امکانات و توسعه متوازن محروم مانده که از آن جمله ضعف مفرط در شبکه‌های آب شرب و کشاورزی است که در حادثه اخیر بخش زیادی از امکانات موجود تخریب شده و از بین رفته است. در این راستا از شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران انتظار می‌رود در این شرایط سخت در کنار روستاییان بخش کن باشند و در جبران خسارات وارده مشارکت کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: از فرماندار تهران درخواست می‌کنم تا در اسرع وقت با برگزاری جلسه فوق‌العاده با حضور مسئولان محلی و بررسی ابعاد مختلف حادثه نسبت به فراهم کردن زمینه‌های قانونی برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و مشارکت‌های شهرداری اقدام کند.

وی تصریح کرد: ضمن تسلیت این ضایعه تأسف‌بار به خانواده‌های داغ‌دار و هم‌دردی با آنها، برای درگذشتگان رحمت و غفران الهی و برای جمیع بازماندگان از خداوند صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

کد خبر 591657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.