اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در ۱۵۰ پایگاه تابستانه اراک

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک گفت: در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت از اساتید ممتاز در تمام حوزه‌ها استفاده خواهد شد و برای افزایش جذابیت طرح، سالن‌های ورزشی مجموعه شهرداری اراک به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

علی‌رضا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همه ساله شهرداری در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ برنامه‌های متنوعی را تدوین می‌کرد تا شهروندان از آن بهره‌مند شوند اما با شیوع ویروس کرونا بیش از دو سال بود که برگزاری بسیاری از دوره‌ها و کلاس‌ها امکان‌ناپذیر شده بود.

به گفته وی، امروز با کمرنگ شدن ویروس کرونا می‌توانیم همپای پروتکل‌ها به اجرای طرح اوقات فراغت در تابستان بپردازیم.

وی افزود: شهرداری اراک با همکاری نیروی مقاومت بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به گسترده سازی طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در سال ۱۴۰۱ پرداخته است.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک اظهار کرد: این طرح در بیش از ۱۵۰ پایگاه تابستانی شامل مساجد، حسینیه‌ها، فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و بعضی از مدارس اجرا خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ کودک و نوجوان و جوان در این طرح مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت رایگان است و از شرکت کنندگان و شهروندان هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

شعبانی ادامه داد: این طرح با رویکرد آگاه‌سازی، توانمندسازی، تفریح و اوقات فراغت دنبال خواهد شد. همچنین دوره‌های آموزشی معارف اسلامی، فرهنگی و هنری، مهارتی، خانواده‌محور و تفریحی-ورزشی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح از اساتید ممتاز در تمام حوزه‌ها استفاده خواهد شد و برای افزایش جذابیت طرح سالن‌های ورزشی مجموعه شهرداری اراک به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و با حضور مربیان ورزشی آموزش‌های لازم در ۱۲ رشته ورزشی به کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: افراد می‌توانند در صورت علاقه‌مندی ورزش را به صورت تخصصی ادامه دهند. در واقع این طرح استعدادیابی ورزشی اوقات فراغت نیز هست.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک گفت: در کنار این طرح اردوهای نیم‌روزه، یک‌روزه و چندروزه فرهنگی ورزشی در نظر گرفته شده است تا ضمن ایجاد یک فضای شاد برای کودکان و نوجوانان مواردی در قالب آموزش به این عزیزان ارائه شود.

کد خبر 586991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.