پروژه آبرسانی به خوانسار  ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر آبفای شهرستان خوانسار با بیان اینکه طرح آبرسانی پایدار ۴۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: تکمیل این پروژه به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مهدی جهانگیری در گفت‌وگو خبرنگار ایمنا، در خصوص اتمام اجرای پروژه خط انتقال آبرسانی به شهرستان خوانسار، اظهار کرد: در حال حاضر با اجرای تصفیه خانه فاز اضطراری، ۷۹ لیتر در ثانیه آب برای استفاده شهروندان تصفیه می‌شود.

وی افزود: برای آبرسانی پایدار به شهرستان خوانسار از محل طرح آبرسانی سرشاخه‌های دز، ۲۰۵ لیتر آب در ثانیه مورد نیاز است، اما تاکنون ۷۹ لیتر در ثانیه تخصیص داده شده است و خواستار افزایش آب برای آبرسانی پایدار هستیم.

مدیر آبفای شهرستان خوانسار با بیان اینکه پروژه آبرسانی پایدار ۴۰ درصد پیشرفت داشته است، افزود: این طرح برای تأمین آب شهرهای خوانسار و ویست، روستاهای شهرستان خوانسار و سه روستای دُر و تیکن و شورچه در گلپایگان اجرا می‌شود.

وی افزود: اداره آبفار پروژه آبرسانی گلسار را تعریف و در ضلع غربی خطوط انتقال آن از تصفیه خانه تا روستای حسن‌آباد اجرا کرده است، همچنین یک ایستگاه پمپاژ نیز با استفاده از اعتبارات جاری شرکت آبفار اجرا شده که قسمت‌هایی از آن با همان میزان ۷۹ لیتر در ثانیه آبرسانی می‌شود.

جهانگیری ادامه داد: ضلع شرقی پروژه آبرسانی باقی مانده که اصلاحات و تکمیل آن به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با اتمام آن آب به روستاهای دُر و تیکن نیز انتقال داده شود. در مجموع تکمیل پروژه آبرسانی به شهرستان ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب خوانسار به همراه خطوط انتقال آن به صورت کامل اجرا شده؛ این در حالی است که خطوط شبکه با پیشرفت ۵۰ درصدی برای تکمیل به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.‌

کد خبر 545282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.