شهرداری در حوزه اجتماعی گام‌های جدی‌تری بردارد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: شورای ششم در این کلانشهر نه فقط شورای شهرداری بلکه شورای مردم و شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان عین‌القضات در حاشیه کارگروه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک، اظهار کرد: باید مدیریت یکپارچه شهری در تمامی مباحث مرتبط وجود داشته باشد زیرا پراکندگی و تعدد مراکز مدیریت شهری می‌تواند در کشور موجب خسران شود.

وی اضافه کرد: شهرداری باید در حوزه خدمات اجتماعی گام‌های قوی و جدی تری بردارد، البته اداره اجتماعی طبق قانون تعریف شده با شرح وظایف هشت محوری در حوزه اجتماعی در شهرداری قبلاً تأسیس شده لیکن با بررسی‌های کارشناسی شده مشخص شد که با کمترین ظرفیت و کیفیت در حال فعالیت است و شورا با توجه به جایگاه مطالبه گری در جهت احقاق حق مردم سعی بر ارتقا و رشد سطح فعالیت این بخش به منظور پیشگیری و ارائه خدمات اجتماعی با حضور متخصصین این حوزه و همکاری شایسته اداره بهزیستی دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه ما بر این باور هستیم که شهرداری باید در تمام امور مدیریت شهری به صورت مستقیم و غیرمستقیم حضور داشته باشد، گفت: برای ایجاد سازوکارهای مناسب و اقدام مؤثر و مفید، آمار دقیق و شفاف از NGO های فعال و همچنین طرح جامع سازمان فرهنگی و امور اجتماعی باید تهیه و ساماندهی شود.

میلاد مشایخی، رئیس اداره بهزیستی شهر اراک نیز که مهمان این کارگروه بود، گفت: نخستین معضل و اولین نیاز در بخش خدمت اجتماعی داشتن جامعه آماری دقیق و به روز از اقشار و افرادی است که نیازمند بهره بردن از خدمات اجتماعی هستند.

وی افزود: ایجاد یک سازوکار نظارتی و فیلتر کیفی در حوزه مددکاری اجتماعی، روانشناسی و تخصص‌های مرتبط در راستای کیفیت و اثر بخشی خدمات، الزامی و یک گام رشدی بسیار مهم است.

رئیس اداره بهزیستی شهر اراک اظهار کرد: همچنین با ارائه آمارهای دقیق این حوزه از جمله حضور ۱۱۰ سازمان مردم نهاد فعال در اراک که شامل ۴۷ مورد در حوزه پیشگیری، ۲۴ مرکز در حوزه توان بخشی، ۱۷ سازمان مردم نهاد اجتماعی، هفت مرکز خیریه و ۱۶ مرکز مثبت زندگی که به اصطلاح همان بهزیستی‌های کوچک هستند، در کنار وجود ۱۷ هزار و ۳۱۰ شخص معلول، یک هزار و ۵۹۸ فرد نابینا، یک هزار و ۴۴۲ بیمار اعصاب و روان که تعداد ۵۷۶ تن از آن‌ها نیاز به مراقبت مداوم در مراکز دارند، می‌توان در تصمیمات کلان و غیر کلان اجتماعی، فرهنگی، رفاهی و حتی معماری به این قشر که نیاز به توجه و امکانات خاص دارند توجه ویژه داشت.

وی تاکید کرد: متأسفانه تاکنون حقوق این افراد محقق نشده و با توجه بر اینکه نباید در مدیریت آسیب‌های اجتماعی نگاهی کمال طلبانه داشته باشیم و به منظور پیشگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و افزایش سطح کیفی ارائه خدمات اداره بهزیستی کلانشهر اراک تمام قد و با تمام توان و نیرو در کنار اداره اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی خواهد بود.

کد خبر 542355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.