روش گراوسیس در صورت موفقیت در سطح شهر توسعه می‌یابد

شهردار اصفهان گفت: در صورت موفقیت آمیز بودن روش گراوسیس، این شیوه قابل توسعه در سایر مناطق به ویژه حاشیه ها و ورودی شهر خواهد بود.

قدرت الله نوروزی ظهر امروز_سه‌شنبه دوم اردیبهشت ماه ۹۹_ در حاشیه آیین کاشت درخت با فناوری گراوسیس در پارک کوهستانی صفه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز شهر اصفهان کم آبی است از این رو سازمان پارک‌ها و فضای سبز در دو سال گذشته تلاش کرده راهکارهایی برای تغییر شیوه آبیاری و اصلاح گونه‌های گیاهی پیدا کند.

وی افزود: اقدام امروز نتیجه مطالعات انجام شده است و در مدل استفاده شده به روش واترباکس مخزنی وجود دارد که برای یک سال آبگیری انجام و به وسیله فیلتر، آب به ریشه منتقل می‌شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در صورت نتیجه بخش بودن روش واترباکس، می‌توان سایر روش‌ها همچون غرقابی و تحت فشار را استفاده نکرد و شاهد توسعه منطقی گونه‌های گیاهی سازگار با این روش در اصفهان باشیم.

وی ادامه داد: نتیجه استفاده از روش واترباکس تا یک سال آینده مشخص خواهد شد و در صورت موفقیت آمیز بودن این شیوه، قابل توسعه در سایر مناطق به ویژه حاشیه‌ها و ورودی شهر خواهد بود.

کد خبر 419958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.