۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
پدر چشم‌پزشکی ایران درگذشت

بنیانگذار پیوند قرنیه و پدر چشم‌پزشکی ایران درگذشت.

مدیر روابط عمومی بیمارستان خدادوست شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تأیید این خبر اظهار کرد: پروفسور علی اصغر خدادوست امروز صبح ساعت یک و ۴۵ دقیقه به دلیل ایست قلبی تنفسی در یکی از بیمارستان های شهر نیویورک درگذشت.

مظفرالدین سمیعی پور با بیان اینکه هنوز برنامه ای برای خاکسپاری دکتر خدادوست در ایران و یا امریکا اعلام نشده است، افزود: پروفسور خدادوست بنیانگذار پیوند قرنیه در ایران بودند و به عنوان پدر چشم پزشکی نوین ایران شناخته می شوند، ضمن اینکه در چشم پزشکی دنیا طرح دکتر خدادوست درباره پیوند قرینه و دلایل آن با عنوان "خدادوست لاین" کاملاً شناخته شده است.

وی گفت: پروفسور خدادوست در دانشگاه های هاپکییز و ییل امریکا دارای کرسی بودند و سابقه بسیاری در زمینه پیوند قرنیه در ایران داشتند، هم‌چنین کلنگ‌زنی بیمارستان خدادوست در شیراز توسط پروفسور علی اصغر خدادوست بین سالهای ۷۳-۷۲ صورت گرفت و سپس به عنوان بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی در کشور سال ۸۲ افتتاح شد و درحال حاضر بر روی حوزه های آموزش و تحقیق و درمان علم چشم پزشکی تمرکز دارد.

گفتنی است علی اصغر خدادوست سال ۱۳۱۴ در شیراز متولد شد. وی دانش آموخته دکترای پزشکی از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود و به عنوان اولین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز در سال ۱۳۴۱ پذیرفته شد و دوران سه ساله دستیاری را به عنوان بهترین دستیار مرکز چشم پزشکی ویلمر شناخته شد. علی اصغر خدادوست در دانشگاه های معتبر ایران و جهان صاحب کرسی بود و اولین پیوند موفقیت‌آمیز قرنیه در سال ۱۳۴۶ در ایران توسط وی انجام شد، او در ارتقای علم چشم پزشکی ایران و جهان به ویژه در زمینه پیوند قرنیه اقدامات موثری داشته است.

کد خبر 339198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.