۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
کشت برنج‌ در کرمانشاه ممنوع است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشت برنج‌ در استان ممنوع است و در صورت مشاهده امحا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله‌چاله امروز _یکشنبه سی اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به ممنوعیت کشت برنج در استان، گفت: کشت برنج بر اساس مصوبه هیئت دولت مبنی بر اینکه کشت برنج صرفاً باید بر اساس الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی انجام شود، در استان کرمانشاه ممنوع است و بر همین اساس از کشاورزان می‌خواهیم به هیچ عنوان به فکر کشت برنج در مزارع خود نباشند.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده کشت برنج در استان نسبت به امحای آن اقدام خواهد شد، گفت: کشاورزان متخلف نیز به مراجع قضائی معرفی خواهند شد تا برخورد قانونی لازم با آنها صورت بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه برنج جزو محصولات آب بر است، گفت: باید به فکر کشت محصولات با نیاز آبی کم باشیم تا بتوانیم منابع آب استان را به خوبی مدیریت کنیم.

وی با اشاره به بارندگی‌های نسبتاً خوب امسال، گفت: اگرچه وضعیت بارش‌های امسال استان مناسب بوده، اما مجوز کشت برنج در استان به کشاورزان داده نخواهد شد.

چاله چاله در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه در چندین سال گذشته با خشکسالی مواجه بوده، تصریح کرد: یک سال تَرسالی بعد از چندین سال خشکسالی نمی‌تواند کسری منابع آبی زیرزمینی را جبران کند و کماکان با بحران آب در استان مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در پی خشکسالی‌های سنوات گذشته، منابع آبی زیرزمینی استان با کاهش جدی مواجه شده که بارندگی‌های خوب سال زراعی جاری نمی‌تواند وضعیت این منابع را تغییر چندانی بدهد، لذا نیاز به مدیریت جدی منابع آب در استان داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: منابع آب‌های زیرزمینی استان ضعیف شده و تنها در صورت بارش برف آن هم به میزان زیاد می‌توانیم به بهبود وضعیت این منابع امیدوار باشیم

کد خبر 755031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.