سازمان فرهنگی شهرداری تبریز متولی نگهداری از میراث تاریخی شهر است

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: این سازمان یکی از متولیان نگهداری میراث تاریخی این کلان‌شهر است.

امیر نصیربیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا آذربایجان‌شرقی ضمن گرامی‌داشت روز جهانی موزه اظهار کرد: شهر تبریز از دیرباز در حوزه تاریخ، میراث‌دار امانت‌هایی باشکوه بوده که زبان گویای تاریخ برای روزگار امروز و نیز آیندگان بوده‌اند.

وی میراث فرهنگی را سرمایه‌ای ملی دانست و افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز یکی از متولیان نگهداری مواریث تاریخی است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز اذعان کرد: در این میان شهرداری تبریز به‌عنوان نخستین سازمان اداره شهر در ایران، میراث‌دار بخشی از امانت‌های تاریخی در این حوزه است که با همراهی جمعی از معتمدین محلی و نیز، سازمان شهرداری تبریز این تاریخ را در موزه شهر و شهرداری واقع در عمارت تاریخی ساعت به نمایش بگذرد.

نصیربیگی در ادامه اظهار کرد: خانه‌موزه استاد شهریار به‌عنوان محملی از خاطرات استاد محمدحسین شهریار، خانه‌موزه علی موسیو به‌عنوان محملی از خاطرات دوران طلایی تبریز در مقاومت از ایران و مبارزه با استبداد صغیر، موزه مشاغل در یخچال صادقیه، موزه فوتبال و خانه تاریخی نیکدل یادگارهایی از تاریخ را در بطن خود حفظ کرده‌اند تا به مدد آن‌ها هویت این شهر را بیش از پیش و استوارتر از آن، بازتاب دهند.

معاون شهردار تبریز همچنین در ادامه افزود: با توجه به اهمیت این موزه‌ها، روند مرمت و نگهداری از آن‌ها به لحاظ اصولی استمرار دارد و حفاظت از میراث فرهنگی، وظیفه‌ای همگانی و همیشگی برای شهروندان و آحاد اقشار اجتماعی است.

کد خبر 754965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.