اختلاف در جامعه موجب از دست رفتن سرمایه‌ها می‌شود

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به اهمیت صلح‌وسازش در جامعه گفت: دعوا، نزاع و اختلاف در جامعه موجب از دست رفتن سرمایه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در همایش استانی صبر رضوی با تأکید بر اهمیت صلح و سازش که مورد سفارش و تأکید دین مبین اسلام است، اظهار کرد: قضاوت کردن امر بسیار مهم، مبارک و موردنیاز جامعه است، اما در اولویت رفع خصومت‌ها قرار ندارد، چرا که صلح‌وسازش اولویت در رفع اختلافات و خصومت‌ها و مطابق سیره اهل بیت است.

وی با تأکید بر اینکه باید اختلافات را با صلح‌وسازش برطرف کرد و پس از آن به سمت قضاوت و حکم کردن رفت، افزود: اولویت با صلح‌وسازش است و در یکی دو دهه اخیر در قوه قضائیه توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ صلح‌وسازش شده است، چراکه با صلح‌وسازش به‌یقین مشکلات بهتر حل می‌شود.

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه دعوا، نزاع و اختلاف در جامعه موجب از دست رفتن سرمایه‌ها می‌شود، تصریح کرد: توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و رفع مشکلات جامعه محقق نمی‌شود، جز در سایه تأمین امنیت و اینکه اختلافی در جامعه وجود نداشته باشد.

حمیدی ادامه داد: امنیت را با سرنیزه و زوروساز و برگ‌های نظامی نمی‌شود ریشه‌دار کرد، آنچه امنیت را ریشه‌دار می‌کند، روحیه اخوت، برادری، صلح، صفا و صمیمیت در بین مردم است، اگر مردم با هم برادر و برابر باشند و در صلح و صفا زندگی کنند، اختلافی به وجود نمی‌آید.

رئیس کل دادگستری رفسنجان بیان کرد: در حکومت امام زمان (عج) امنیت کامل در جامعه و دنیا حاکم می‌شود، چراکه امنیت در سایه ایجاد روحیه برادری، صلح و صفا در بین مردم است و این یک وظیفه و تکلیف است، حضور متولیان صلح‌وسازش در مجموعه سازمانی قوه قضائیه، وظیفه را از دیگران ساقط نمی‌کند.

وی افزود: هر انسان مسلمانی همان‌طور که به نماز و روزه اعتقاد دارد، باید به ترویج صلح‌وسازش و دستور قرآن نگاهی داشته باشد، همه وظیفه داریم اجازه ندهیم در خانواده، محله و بین بستگان اختلاف به وجود آید، چراکه اختلافات موجب کدورت، جنگ و نزاع و درگیری می‌شود و امنیت را در جامعه از بین می‌برد، توصیه به صلح و سازش برکاتی در جامعه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به آیاتی از قرآن، صدقه دادن، امر به معروف و اصلاح بین مردم را لازمه هر جلسه‌ای دانست و گفت: با هم صحبت و مذاکره کنید و پینشهاد دهید تا اختلافات از بین برود و مشکلات رفع شود، امیدواریم در نظام اسلامی ایران در عرصه صلح‌وسازش وظیفه خود را بشناسیم و عمل کنیم.

کد خبر 754871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.