بارش‌های بهاری ادامه دارد / ورود سامانه جدید بارشی به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش‌های بهاری و ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد، همچنین طی امروز و فردا با گذر موج تراز میانی جو در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی، به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز تهران و شرق سمنان، نیمه شمالی خوزستان و غرب اصفهان و به‌تدریج در غرب سواحل دریای خزر، ابرناکی، گاهی رگبار رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه به‌تدریج از میزان بارندگی در غرب و جنوب غرب کاسته می‌شود و در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و نیمه شمالی سمنان وضعیت مذکور ادامه خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: در شرق و شمال شرق کشور ابرناکی، وزش باد و گاهی بارش پراکنده رخ می‌دهد و پنجشنبه گستره بارندگی در بعضی مناطق نوار شمالی کشور خواهد بود و به‌تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود؛ امروز دریای خزر و تا روز دوشنبه خلیج‌فارس مواج انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۸ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف، در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۱ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 754837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.