«امید» گمشده این روزهای صفحات اخبارمان/ اخبار خوبی که مسئولان در «جام رسانه امید» دادند

«دشمن سعی می‌کند جوان‌های ما را ناامید کند؛ ما باید متقابلاً امیدآفرینی کنیم، مسائل امیدزا در کشور کم نیست… همه موظفند امیدآفرینی کنند.» و این فرمان ولی جامعه، خطاب به تک‌تک افرادی است که در این روزها و در میان بمباران اخبار منفی، با تلفن‌های همراه خود، حتی با چند خط کوتاه میدان‌دار این‌ نبرد هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با نگاهی گذرا به خاطرات دوران دفاع مقدس و یا گفت‌گویی با بزرگ‌ترها به‌راحتی به این نکته می‌رسیم که در روزهای دفاع مقدس که دشمن بعثی با شدیدترین تجهیزات خود به میدان آمد، مردم نیز در مقابل، تمام توان خود را به میدان آوردند و از سویی از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور برای مقابله با این تهدید به میان آمد و تمام تمرکز و دغدغه افراد نیز این موضوع بود.

در واقع این‌طور باید گفت که بنا به شرایط هر دوره، اولویت‌های متنوعی در سطح جامعه مطرح شده و به‌تبع، دربرگیری در میان افراد جامعه دارد؛ امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه و مباحث مطرح در سطح کشور موضوع «جنگ شناختی» است که در صورت بی‌توجهی به آن حتی می‌تواند شرایط و نتایجی فراتر جنگ سخت و نظامی داشته باشد و بر این اساس موضوع قابل توجه آن است که در چنین شرایطی نیز مردم و مسئولان جامعه، تمام تلاش و دغدغه خود را بر این موضوع بگذارند.

یکی از مهم‌ترین حربه‌ها در میدان این موضوع، تلفیق راست و دروغ و در واقع گمراه کردن مخاطب از مسیر اصلی است و در اینجاست که موضوعی مانند «روایتگری» و «امیدآفرینی» اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند؛ اهمیت این موضوع تا آنجاست که رهبر انقلاب در یکی از مهم‌ترین سخنرانی‌های خود به‌صراحت بر این نکته تاکید داشته‌اند که «یک توصیه مهم من به همه کسانی که توانایی سخن گفتن با مردم را دارند و رسانه در اختیارشان است چه در فضای مجازی، چه در مطبوعات، چه در صدا و سیما امیدآفرینی است. دشمن سعی می‌کند جوان‌های ما را ناامید کند؛ ما باید متقابلاً امیدآفرینی کنیم. مسائل امیدزا در کشور کم نیست… همه موظّفند امیدآفرینی کنند؛ این را جدی بگیرید. امیدآفرینی، خودفریبی نیست. بعضی‌ها خیال می‌کنند امیدآفرینی پنهان کردن ضعف‌ها است، خودفریبی است؛ نه، ضعف‌ها هم باید بیان بشود، اشکالی ندارد؛ امّا در کنار بیان ضعف‌ها بایستی امیدآفرینی هم بشود، آینده و افق روشن در مقابل چشم قرار بگیرد و نشان داده بشود. وضع ما بحمدالله وضع خوبی است. ما امروز باید این آیه شریفه را در نظر بگیریم: «وَ لا تَهِنوا»، سست نشوید، «وَ لا تَحزَنوا»، اندوهگین نشوید، «وَ اَنتُمُ الاَعلَون»، شما برترین هستید، «اِن کُنتُم مُؤمِنین»؛ ایمان شما موجب علوّ شما است، موجب برتری شما است.»

خطاب مستقیم این پیام نه‌تنها مردم عادی، بلکه همه افرادی هستند که به‌نوعی با رسانه و خبر سر و کار دارند و یعنی این بار اهالی رسانه مخاطبان این پیام بودند و بر این اساس جام رسانه امید، لبیکی به ندای هل من ناصر ینصرنی امام و ولی جامعه است، چرا که قرار بود در این رویداد حداقل ۲۴ ساعت دست به انتشار اخباری بزنیم که شاید این روزها و در میان شلوغی‌هایمان گم می‌شود و بر این اساس، در ادامه مروری بر این اخبار خوب خواهیم داشت:

هیچ موشک غیرنقطه‌زنی در جمهوری اسلامی ایران ساخته نمی‌شود

سردار علی بلالی، مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه عنوان کرد: زمانی موشک‌هایمان را در کویر تست می‌کردیم و آن را پیدا نمی‌کردیم، اما به مرور با نصب سامانه، تمام انحرافات را رفع کردیم و هیچ موشک غیرنقطه‌زنی در جمهوری اسلامی ایران ساخته نمی‌شود.

وی بیان کرد: تمام کارهایی که برای ساخت و تولید موشک انجام می‌شود بومی است و هیچ وابستگی نداریم، در این راستا از نمونه‌های موجود استفاده و آن را بومی کردیم و این نگاه شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم بود.

«امید»، گمشده این روزهای صفحات اخبارمان/ اخبار خوبی که مسئولان در «جام رسانه امید» دادند

تهدیدی در دوران شیوع کرونا که تبدیل به فرصت شد

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به تهدیدی که در دوران شیوع کرونا تبدیل به فرصت شد، بیان کرد: در ایران اسلامی پیوندهای اجتماعی محکم شد و در این راستا ۳ هزار طلبه، بسیجی و دانشجو به تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی پرداختند و این معنای امید محض در میان ناامیدی محض بود، از سویی ۸۴۰۰ کارگاه تولید ماسک شروع به فعالیت کرد.

«امید»، گمشده این روزهای صفحات اخبارمان/ اخبار خوبی که مسئولان در «جام رسانه امید» دادند

۱۰۰ درصد تجهیزات عملیات وعده صادق، ساخت ایران بود

سردار سید قاسم قریشی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به قدرت ایران در بعد نظامی اظهار کرد: اگر قبل انقلاب قادر به ساخت پیش پا افتاده‌ترین موشک نبودیم، اما امروز در انواع مختلف سلاح جزو کشورهای برتر دنیا هستیم که یکی‌از مصادیق آن عملیات وعده صادق بود.

وی با اشاره به نام‌گذاری عملیات وعده صادق گفت: برای عملیات وعده صادق تفالی به قرآن زده شد و آیه «انه کان صادق الوعد» آمد؛ حمله مستقیم از ایران و داخل ایران، حمله به کشوری که هم اتمی‌بود و هم مورد حمایت کشورهای اتمی بود، ۱۰۰ درصد تجهیزات ساخت ایران بود، اولین حمله کشور خارجی‌پس از ۷۰ سال به رژیم صهیونیستی، انتخاب مهم‌ترین و حفاظت‌شده‌ترین پایگاه‌های رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین ویژگی‌های وعده صادق بود.

«امید»، گمشده این روزهای صفحات اخبارمان/ اخبار خوبی که مسئولان در «جام رسانه امید» دادند

حدود ۹۰ درصد نیازهای فولاد مبارکه بومی‌سازی شده است

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز اظهار کرد: امروز نزدیک به ۹۰ درصد نیازهایمان بومی‌سازی شده است و به خودکفایی نزدیک هستیم، از سویی با تمام محدودیت‌ها فولاد مبارکه جزو بخش‌هایی بود که رکوردی بی‌سابقه در تولید رقم زد، به‌گونه‌ای که در حال حاضر ایران جزو ۱۰ کشور برتر در تولید فولاد است.

وی با اشاره به حمله سایبری که به فولاد مبارکه اتفاق افتاد نیز عنوان کرد: همکاران ریسک و مسئولیت این مسیر را پذیرفته خط را از توقف درآوردند و در کمتر از ۳۶ ساعت جریان تولید به حالت اولیه بازگشت.

«امید»، گمشده این روزهای صفحات اخبارمان/ اخبار خوبی که مسئولان در «جام رسانه امید» دادند

آماری که شاید کمتر شنیده باشید

سیدمحمد هاشمی، قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به نتایج پیمایشی که توسط وزارت فرهنگ انجام شده است، گفت: ۷۷.۸ درصد از افراد موافق گسترش کمک به مظلومان جهان بودند، همچنین ۶۵ درصد افراد مخالف این بودند که برای بهبود روابط آمریکا، از توان موشکی و هسته‌ای خود دست بکشیم، یعنی پای اصالت و توانمندی خود و انقلاب ایستادند.

۷۰ درصد تجهیزات پالایشگاه پارس جنوبی بومی‌سازی شده است

سیدحسن حسینی‌نیک، معاون فنی، مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) نیز با موضوع معجزه پارس جنوبی گفت: اجرا و نصب مراحل به‌دست ایرانیان پیش رفت و بیش از ۷۰ درصد تجهیزات این پالایشگاه بومی‌سازی شد و پس از آن افتخارات روز به روز بیشتر شد و در این راستا ۱۳ پالایشگاه و ۴۰ سکو معجزه ایرانیان در پارس جنوبی است.

علیرضا جعفرپور، مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس گفت: از سال گذشته موضوع تحریم‌های بنزینی روی میز بود، اما با توانمندی توانستیم در این زمینه خودکفا شویم و از این اقدام بهره می‌بریم‌.

کد خبر 754815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.