ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، و صنعت نفت و گاز پیشران استان است

استاندار ایلام با تاکید براینکه اعتبارات حاصل شده از محل مولدسازی اموال مازاد، صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام می‌شود گفت: گردشگری، کشاورزی و صنعت نفت و گاز پیشران استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام‌نیا امروز- شنبه بیست و نهم اردیبهشت‌- در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با تعهد به وظیفه برنامه‌های تدوین شده را به‌طور کامل محقق و اجرایی کنند و بخش‌های تأثیرگذار اقتصادی استان را اعلام کنند.


وی با اشاره به مولدسازی اموال مازاد به عنوان قانون، گفت: اعتبارات حاصل شده از محل مولدسازی اموال مازاد، صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام می‌شود بنابراین باید در این حوزه بیشتر کار و تلاش شود.

استاندار ایلام با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات استان، افزود: باید بر تکمیل زنجیره ارزش راهبردی دام و طیور استان بیش از گذشته کار کنیم.

بهرام‌نیا از کسب رتبه نخست کاهش ضریب جینی کشور با عنوان «بیشترین کاهش فاصله طبقاتی» مناطق روستایی خبر داد و افزود: ایلام به عنوان دومین استان برتر کشور از نظر کمترین ضریب جینی در مناطق شهری قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت کشور استان‌های ایلام، قزوین و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۱۷، ۱۳ و ۱۱ درصد کاهش ضریب جینی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیشترین کاهش فاصله طبقاتی در مناطق روستایی را کسب کردند.

استاندار ایلام ادامه داد: از نظر کمترین ضریب جینی در مناطق شهری نیز ایلام پس از استان کرمان رتبه دوم را کسب کرد.

بهرام‌نیا با تاکید بر حضور مدیران و رایزنی برای جذب اعتبارات در مرکز، گفت: با توجه به تمرکز ۸۵ درصد اعتبارت در مرکز استان، مدیران دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات متمرکز جهت تکمیل پروژه‌ها تلاش کنند.

وی اضافه کرد: استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست، و سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد، در سال جدید با همه توان برای ثبت اشتغال باید تلاش کنیم.

استاندار ایلام ادامه داد: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخش اعظم این ظرفیت‌ها بالفعل شده است.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، و صنعت نفت و گاز پیشران استان است، افزود: با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.


تصویب برش برنامه عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ برای استان ایلام در راستای اجرایی نمودن بند ۲- ۲ تصویب‌نامه هیئت وزیران و گزارش آخرین وضعیت مولدسازی دستگاه‌های اجرایی (استانداری ایلام و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان) از جمله دستور کارهای نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بود.

به گزارش ایمنا، در این نشست از خدمات فریده الیاس‌پوریان مدیرکل سابق دفتر امور زنان و خانواده استانداری ایلام قدردانی، و صفورا جستجو به عنوان سرپرست جدید دفتر امور زنان و خانواده استانداری معرفی شد.

همچنین رضا رجایی به عنوان دستیار استاندار در امر مردمی‌سازی معرفی شد.

کد خبر 754706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.