بزرگترین مدرسه روستایی کشور در مازندران افتتاح شد

بزرگترین مدرسه روستایی و مجتمع آموزشی کشور با عنوان «مدرسه، کانون توسعه و پیشرفت روستا» با حضور حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور در خرماکلای قائم‌شهر استان مازندران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران_ شامگاه پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت _ بزرگترین مجتمع آموزشی و مدرسه روستایی برکت زنده‌یاد مرحوم حاج حسن اصغرزاده در کشور با حضور رئیس‌جمهور طی سفر دوم به استان مازندران در روستای خرماکلای قائم‌شهر با دو مقطع ابتدایی و متوسطه اول و پیشرفته‌ترین تحول آموزشی در سند بنیادی تحول به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه این افتتاحیه در جمع خبرنگاران از افتتاح چهار هزار و ۹۱۳ امین مدرسه روستایی در مازندران عنوان و اظهار کرد: این مجتمع آموزشی به عنوان بزرگترین مدرسه روستایی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چند ویژگی خاص این مدرسه دارد، تصریح کرد: مجتمع با رویکرد کانون تربیت و پیشرفت این روستا طراحی شده و حیات این مدرسه حیات پویاست و روستاییان می‌توانند در ساعات غیر درسی از همه فضای مدرسه اعم از چمن ورزشی، کلاس‌های درسی، نمازخانه و استفاده ببرند.

این مسئول افزود: حسینیه بزرگی بین دو بال غربی و شرقی مدرسه قرار گرفته که می‌توان در تمام برنامه‌ها مورد استفاده قرار داد.

خان‌محمدی ادامه داد: این واحد آموزشی با هدف پیشرفت روستایی با محوریت ایجاد گلخانه، دامداری، تولید سبزیجات در باغچه‌های مدرسه طراحی شده و عملاً یک مجموعه آموزشی که برای تربیت کامل در تعریف سند تحول اشاره می‌شود، احداث شد.

وی با بیان اینکه در این فضا آلاچیق‌های مختلف جهت تشکیل گروه‌ها، آمفی تئاتر روباز و کلاس‌های فضای باز به منظور آموزش دانش‌آموزان که به آن ارتقای موقعیت‌های یادگیری گفته می‌شود، طراحی شده است، گفت: این مجتمع آموزشی یکی از مدارس نسل جدید با رویکرد و محوریت پیشرفت جامعه پیرامونی و با زیرساخت‌ها و فضاهای جانبی متفاوت با ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه و نخستین مجموعه با عنوان «مدرسه، کانون توسعه و پیشرفت روستا» در کشور به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 754250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.