برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات استانی المپیاد آماده دادرسان در باغک شازند

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی از برگزارید دوازدهمین دوره مسابقات استانی المپیاد آماده دادرسان در باغک شازند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، مهدی حسینی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر) با شرکت ۱۲۶ دانش‌آموز پسر در قالب ۹ تیم دانش آموزی از شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان، خمین، غرق آباد، تفرش، فراهان، شازند و آشتیان برگزار شد.

وی افزود: این المپیاد با شرکت ۱۵۴ دانش‌آموز دختر در قالب ۱۱ تیم دانش آموزی از شهرستان‌های اراک، شازند، ساوه، دلیجان، خنداب، فراهان، کمیجان، زرندیه، خمین، تفرش و آشتیان در اردوگاه باغک شازند برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی تصریح کرد: این مسابقات در ۹ آیتم شامل: حمل مصدوم (حمل انفرادی و گروهی)، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، اطفا حریق (اطفا با کپسول و آب)، اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمن، آیتم جانبی الوار چینی برگزار شد.

حسینی افزود: در گروه دختران تیم‌های ساوه، آشتیان و شازند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و تیم زرندیه نیز عنوان تیم بشردوستی را کسب کرد و تیم اراک در بخش مسابقات جانبی به عنوان تیم برتر معرفی شد.

وی ادامه داد: در گروه پسران تیم‌های اراک، آشتیان و ساوه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و تیم غرق اباد نیز عنوان تیم بشردوستی را کسب کرد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ملی دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) در راستای آشنایی اصولی با روش‌های خود مراقبتی اجرا می‌شود تا دانش آموزان بتوانند جان خود را در مواقع حوادث و بلایا حفظ کرده و به دوستان و خانواده خود نیز در حوادث مختلف یاری رسانی کنند.

حسینی افزود: مسابقات المپیاد آماده نیز فرصتی است برای مرور و محک دانش و مهارت دانش‌آموزان در حیطه امدادهای اولیه تا در قالب رقابت‌های سالم و دوستانه بار دیگر آن‌ها را تمرین و بازآموزی کنند.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این المپیاد افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت دانش آموزان آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در بین دانش آموزان، سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمندسازی و برخورداری از مهارت‌های کار گروهی است.

به گزارش ایمنا، در پایان این دوره تیم‌های اول مسابقات به تفکیک جنسیت به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

کد خبر 754203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.