اشتغال‌زایی برای ۲۶۰۰ نفر در حوزه کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تعهد اشتغال بخش کشاورزی استان در سال جاری ۲۶۳۵ نفر تعیین و ابلاغ شده است.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از هدف‌گذاری و ابلاغ تعهد اشتغال برای بخش کشاورزی به میزان ۲۶۳۵ نفر در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: سال جاری سهم تعهد اشتغال بخش کشاورزی در شهرستان‌های قزوین ۶۹۰ نفر، تاکستان ۷۵۰ نفر، بوئین زهرا ۶۵۰ نفر، آبیک ۲۷۰ نفر، البرز ۱۷۵ نفر و آوج ۱۰۰ نفر تعیین و ابلاغ شده است.

وی افزود: سال گذشته اعطای تسهیلات از منابع تبصره ۱۸، مشاغل خانگی، تبصره ۱۶، کمک‌های فنی اعتباری و خط اعتباری مکانیزاسیون به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی نقش قابل توجهی در ایجاد و ثبت اشتغال داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۱۰۰ نفر تعهد اشتغال برای بخش کشاورزی استان بوده که ۱۰۲ درصد تحقق یافته است.

عطایی تاکید کرد: اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی با هدف افزایش تولید صورت می‌گیرد بنابراین با هر میزان اشتغالزایی علاوه بر افزایش بهره‌وری می‌توان شاهد رشد و توسعه بخش کشاورزی و توان اقتصادی استان باشیم.

وی از اجرای طرح پایلوت استفاده از مالچ استاندارد در کشت زیرپلاستیک در استان قزوین خبر داد و گفت: این طرح با هدف معرفی مالچ استاندارد و پایدار توسط یک شرکت دانش بنیان در تولید محصولات پلمیری و پلاستیکی انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین افزود: این طرح در سطح ۴ هکتار از مزارع صیفی کاری روستای طرویزک شهرستان تاکستان و با همکاری مدیریت زراعت و گروه توسعه پایدار و امور فناوری سازمان جهاد کشاورزی اجرا شده است.

عطایی ادامه داد: با توجه به فصل کشت سبزی و صیفی در اراضی کشاورزی و لزوم جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی به دلیل پراکنده شدن نایلون در مزارع کشت زیر پلاستیک، تولید پلیمرهای مقاوم و پایداری سازی این محصولات قبل از تخریب در سطح زمین ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: حفظ رطوبت خاک، مصرف بهینه آب، تسریع در جوانه زنی و کنترل علف‌های هرز از مهمترین مزایای کشت زیرپلاستیک است که البته تخریب سطوح نایلونی و نبود امکان جمع‌آوری سطوح نایلونی مورد استفاده و آلودگی خاک نیز از مهم‌ترین چالش‌های این نوع کشت است.

کد خبر 753554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.