آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از سم‌پاشی شبانه درختان در این منطقه خبر داد و گفت: این عملیات با هدف پیشگیری از طغیان شته‌ها، کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی، انهار، خیابان‌های اصلی و فرعی در حال انجام است.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به لزوم سم‌پاشی درختان در فصل بهار، هر ساله در این فصل سم‌پاشی درختان و درختچه‌ها، با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم دارای استانداردهای زیست‌محیطی به‌صورت شبانه توسط اکیپ فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی سطح منطقه ۱۲ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمله آفات فصل بهار می‌توان به «شته‌ها» اشاره کرد که موجب چسبنده شدن برگ درختان می‌شود، افزود: آفت‌های دیگر پسیل، زیتون و برگ‌خوارها هستند که علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی درختان، موجب تغییر شکل اندام‌ها و اختلال در امور فتوسنتز، خسارت به فضای سبز و خشکیدگی درختان می‌شوند.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از آغاز عملیات سم‌پاشی عمومی درختان و درختچه‌های سطح منطقه ازجمله زبان گنجشک، رز، شمشاد، نارون، توری، اقاقیا و زیتون خبر داد و گفت: در مرحله اول سم‌پاشی اختصاصی ۱۶۰ لیتر از انواع سموم در خصوص آفت شته، پسیله زبان گنجشک و سفیدک بر روی درختان و درختچه‌ها استفاده شد.

رسالت خاطرنشان کرد: به‌منظور صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، افزایش کیفیت و سرعت در عملیات سم‌پاشی عمومی درختان ۸۰ هزار لیتر سم با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته در مسیرها استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: این عملیات با هدف پیشگیری از طغیان شته‌ها، کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی، انهار، خیابان‌های اصلی و فرعی با ۷ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه دو اکیپ چهار نفره به مدت ۱۰ شب مشغول فعالیت هستند، گفت: از شهروندان درخواست داریم برای جلوگیری از مسمومیت‌های احتمالی، مراقبت‌های لازم را در نظر گیرند و با عوامل فضای سبز همکاری داشته باشند.

کد خبر 751483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.