۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
بخشش حکم قصاص پس از ۲۳ سال

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با تلاش دادگستری، شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول، اولیای دم لرستانی از قصاص قاتل فرزند خود پس از ۲۳ سال صرف نظر کردند و زندگی دوباره به او بخشیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف، مدتی پیش پرونده قتلی که ۲۳ سال پیش در دزفول رخ داده بود و به ایجاد اختلافات شدید و نزاع بین دو طایفه ساکن لرستان منجر شده و آرامش منطقه را سلب کرده بود، بررسی شد.

وی افزود: با ابراز ندامت و پشیمانی قاتل از بزه خود و درخواست مکرر خانواده قاتل از شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول برای وساطت به‌منظور حل و فصل موضوع، با موافقت رئیس دادگستری این شهرستان، اعضای این شعبه به خرم‌آباد عازم شدند و با هماهنگی صورت گرفته، چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان اولیای دم برای گرفتن رضایت برگزار و اقدامات اولیه انجام شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: این اقدامات و تلاش‌ها پس از مدتی نتیجه داد و اولیای دم پس از ۲۳ سال از قاتل فرزند خود گذشت کردند، زندگی دوباره به او بخشیدند و این پرونده به صلح و سازش منتهی شد.

حجت‌الاسلام امانت بهبهانی با تقدیر از خانواده مقتول به دلیل رضایت و بخشیدن قاتل و پیگیری دادگستری دزفول و شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف و ستاد صبر این شهرستان در حل و فصل این پرونده گفت: شورای حل اختلاف ظرفیت بی‌نظیری در تحقق سند تحول و تعالی قضائی است.

وی اضافه کرد: این شورا یکی از دستاوردهای ارزشمند و اثرگذار انقلاب اسلامی در رفع خصومت‌ها و دعاوی بین مردم است و همواره در جامعه موفقیت‌های روزافزون دارد و جایگاه آن نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است.

کد خبر 751394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.