بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت+فیلم

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفت: از امروز صبح شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان هستیم، اوج فعالیت این سامانه بارشی برای امروز و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری با بیان این‌که امروز و فردا هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای برخی مناطق به خصوص نیمه غربی استان صادر شده است، اظهار کرد: از امروز صبح _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان هستیم، اوج فعالیت این سامانه بارشی برای امروز و بیشتر بارش برای کوهرنگ، اردل بخش‌های از کیار و غرب لردگان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه آب‌گرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌ها طی این مدت دور از انتظار نیست، افزود: برای روز سه‌شنبه از شدت و گستردگی بارش‌ها کاسته خواهد شد و عمدتاً بارش‌های رگباری در نیمه‌غربی به خصوص برای کوهرنگ و اردل انتظار می‌رود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: همچنین برای صبح چهارشنبه بارش‌ها ضعیف و خفیف برای شهرستان کوهرنگ انتظار می‌رود.

نوروزی ادامه داد: توصیه می‌شود که مردم محترم استان، طبیعت‌گردان و عشایر از استقرار و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: طی امروز و فردا احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد شدید تا نسبتاً شدید موقتی نیز پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: این سامانه بارشی اواسط چهارشنبه استان استان را ترک خواهد کرد، همچنین برای صبح روز پنجشنبه کاهش نسبی دما را خواهیم داشت و از ظهر پنجشنبه تا هفته بعد دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت، همچنین برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه پدیده خاصی پیش‌بینی نمی‌شود.

نوروزی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در سطح استان، خاطرنشان کرد: تاکنون دو آب صمصامی و کوهرنگ با ۱۰ میلی‌متر بارش بیشترین بارش‌ها را در استان دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: میزان بارش‌ها تا ساعت ۱۲:۳۰ برای اردل: ۳.۳، ایلبگی: ۵.۹، بازفت: ۱۰.۴، بن: ۴.۹، دوآب صمصامی: ۱۰.۲، سامان: ۵.۱، سورشجان: ۸.۱، شلمزار :۱.۲، شهرکرد: ۳، فارسان: ۸.۱، فرخشهر: ۲.۹، کوهرنگ: ۱۰.۴، لردگان: ۰.۳، لیرابی: ۸.۱ میلی‌متر است.

کد خبر 751142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.