۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است

مسئولان بازی‌های المپیک پاریس اعلام کردند به‌منظور حفاظت از محیط زیست، در این دوره ۶۰ درصد غذاها غیرگوشتی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با توجه به اینکه ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول زمان بازی‌های المپیک به هواداران کشورها ارائه می‌شود، بدون گوشت است و ۸۰ درصد از منابع محلی تهیه می‌شود، بازی‌های المپیک پاریس، استاندارد جدیدی را برای پایداری محیط زیست ایجاد می‌کند.

جگر چرب، استیک تارتار، گوشت گاو بورگینیون، بلانکت دوو، ران قورباغه و حلزون تنها بخشی از غذاهای گوشتی در فرانسه هستند. غذاهای گیاهی فرانسه شهرت خاصی ندارد. در واقع، فرانسوی‌ها دو برابر میانگین جهانی گوشت مصرف می‌کنند و بالاترین مصرف گوشت گاو و گوساله را به ازای هر نفر در اروپا دارند، اما برگزارکنندگان المپیک پاریس به دنبال تغییر هستند. آن‌ها قصد دارند غذاهای گیاهی زیادی در المپیک ارائه کنند. هدف این است که نشان داده شود فرانسه اکنون بیشتر به «گیاه» می‌پردازد تا «گوشت».

اعلام شده است که ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول این رویداد برای عموم مردم سرو می‌شود، بدون گوشت و ۸۰ درصد از تمام غذاها از محصولات محلی فرانسه تهیه می‌شود.

تونی استنگوئه، رئیس پاریس ۲۰۲۴ در بیانیه‌ای اظهار کرد: این وظیفه ماست افرادی را که در المپیک شرکت خواهند کرد، آموزش دهیم. این یک وظیفه جمعی است که عادات خود را تغییر دهیم و بیشتر به محیط زیست فکر کنیم، بنابراین باید غذاهای گیاهی را نیز امتحان کنید چون از نظر طعم، بسیار خوب هستند.

رستوران دهکده المپیک ورزشکاران که ۴۰ هزار وعده غذایی در روز تهیه خواهد کرد، در طول المپیک بیست‌وچهار ساعته باز است و ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی دارد. ۳۳ درصد از غذاها گیاهی خواهد بود و برای نخستین‌بار، حدود ۱۵ هزار ورزشکار به جای بشقاب‌های یک‌بار مصرف، از بشقاب‌های قابل شست‌وشو استفاده خواهند کرد.

همچنین هیچ نوشیدنی الکلی در دهکده سرو نخواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 749576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.