انجام ۱۹۲۷ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در سنندج

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: طی سال گذشته یک‌ هزار و ۹۲۷ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در سطح شهر سنندج انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، آزاد طهماسبی اظهار کرد: در مجموع طی سال گذشته ۸۳۹ مورد عملیات اطفا حریق و یک‌هزار و ۸۸ مورد عملیات حوادث توسط آتش‌نشانی شهرداری سنندج انجام شده است.

وی افزود: در بازه زمانی یاد شده ۱۰۱ مورد اماکن مسکونی، پنج مورد اماکن اداری، ۳۹ مورد اماکن تجاری، ۱۸ مکان صنعتی، ۱۱ انبار، ۷۷ خودرو، ۶۵ مورد ضایعات و زباله، ۱۸ مورد تأسیسات شهری، ۴۶۳ فضای سبز، کشاورزی و مراتع و جنگل و ۲۹ مورد مخروبه‌ها در سطح سنندج دچار آتش‌سوزی شده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام یک‌هزار و ۸۸ مورد عملیات حوادث طی سال گذشته در شهر سنندج خبر داد و خاطرنشان کرد: از این حوادث ۴۶۲ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۱۶۲ مورد گرفتاری در آسانسور، ۶۸ مورد تصادف، ۱۰۹ مورد آب‌گرفتگی و سیلاب، ۱۲۰ مورد محبوس شدن در اماکن، ۱۲ مورد ریزش آوار، هشت مورد سقوط در چاه و ریزش چاه، ۷۹ مورد انفجار گاز، سقوط از ارتفاع ۱۱ مورد، اقدام و یا تهدید به خودکشی ۱۵ مورد و ۵۱ مورد سایر بوده است.

طهماسبی ادامه داد: در مجموع سال گذشته در حوادث مختلف ۱۳۲ نفر مجروح و ۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه هشت نفر از فوتی‌ها در حوادث رانندگی، یک نفر غرق‌شدگی، سه نفر در آتش‌سوزی و هفت نفر از متوفیان مربوط به سایر حوادث بوده است، اضافه کرد: در بازه زمانی یاد شده ۷۹ نفر در حوادث رانندگی، ۱۲ نفر در آتش‌سوزی‌ها و ۱۴ نفر در سایر حوادث دچار مجروحیت شده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تصریح کرد: در مجموع ۲۸۳ استعلام صنفی و ۸۶۵ استعلام پایان کار در طول سال گذشته از سوی این سازمان به دستگاه‌های ذیربط پاسخ داده شده است.

طهماسبی اضافه کرد: این سازمان با آموزش‌های درون و برون سازمانی به پرسنل و شهروندان اقدامات لازم را در بالا بردن سطح کیفی و کمی دانش و آگاهی مردم در پیشگیری از حوادث انجام می‌دهد.

وی گفت: در همین راستا در مجموع ۱۸ هزار و ۵۵۶ نفر در مدارس و پیش‌دبستانی‌ها، یک‌هزار و ۶۰ نفر در ادارات و ارگان‌های دولتی و چهار نفر در شرکت‌های خصوصی زیرپوشش آموزش‌های برون سازمانی آتش‌نشانی شهرداری سنندج قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج افزود: در مجموع ۲۰ هزار و ۵۳۸ نفر در قالب آموزش‌های درون و برون سازمانی آتش‌نشانی آموزش‌های مختلف را در سال گذشته فرا گرفته‌اند.

طهماسبی گفت: ۱۲ هزار و ۸۹۰ مورد تماس واقعی نیز از سوی شهروندان در بازه زمانی یاد شده با آتش‌نشانی صورت گرفته است.

کد خبر 742804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.