پراگ تبلیغات محیطی مترو را با هدفی جالب حذف کرد

شهرداری پراگ جمهوری چک به‌منظور اینکه شهروندان از معماری زیبای ایستگاه‌های متروی این شهر لذت ببرند، تمام تبلیغات محیطی را برچیده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت حمل‌ونقل عمومی پراگ (DPP) اعلام کرد که از این پس ایستگاه‌های اصلی متروی شهر را عاری از تبلیغات می‌کند. هدف این شرکت حفظ تمرکز بر طراحی اصلی ایستگاه است، اما انگیزه نخست از طرف مردم بود که اصرار داشتند باید به شکل اولیه ایستگاه‌ها احترام گذاشت.

پراگ تبلیغات محیطی مترو را با هدفی جالب حذف کرد

یکی از ایستگاه‌های متروی اصلی پراگ سال گذشته در دست بازسازی بود و زمانی که از آن رونمایی شد، مسافران از چراغ‌های درخشان و سطوح آلومینیومی براق آن شگفت‌زده شدند. اما پس از آن، مقامات تصمیم گرفتند شروع به نصب بیلبوردهای تبلیغاتی کنند که دیوارهای لوله آسانسور را می‌پوشاندند و ناگهان غوغایی از نارضایتی در این مورد به پا شد. معلوم شد که مردم از شکل ظاهری این ایستگاه به شکل معماری دهه ۱۹۸۰ خوششان می‌آمد، زمانی که بازاریابی و تبلیغات گسترده در زندگی روزمره چندان وجود نداشت.

پراگ تبلیغات محیطی مترو را با هدفی جالب حذف کرد

در حا حاضر شهرداری به نظر شهروندانش احترام گذاشته است و با وجود اینکه با شرکت تبلیغات قرارداد داشته است، با انتقال بنرها به نقاط دیگر توافق شده است. البته شهرداری اعلام کرده است که این تصمیم به معنای حذف تبلیغات محیطی از ایستگاه‌های مترو نیست، بلکه جای‌گذاری‌ها هوشمندانه‌تر انجام می‌شود.

نخستین ایستگاه متروی پراگ در سال ۱۹۸۰ افتتاح شد و به علت دیوارها و پله‌های برقی بلند خود شناخته می‌شود که همه از جمله رنگ‌های طلایی نشانگر دوران سلطنتی آن موقع است. اعلان‌های صوتی قطارهای متروی پراگ مبنی بر ورود آن‌ها به ایستگاه‌ها به‌صورت آهنگ توسط خوانندگان مشهور اجرا شده است و همین امر علاوه‌بر ساختارهای زیبای معماری، بر جذابیت هنری مترو افزوده است.

پراگ تبلیغات محیطی مترو را با هدفی جالب حذف کرد

کد خبر 754836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.