ایمن‌سازی محور ایلام - سرابله در منطقه بانکول انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: ایمن‌سازی محور ایلام - سرابله در منطقه بانکول با قید فوریت انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ سعید هژبری در بازدید از محور ایلام به سرابله ضمن بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های راه‌سازی و شرایط فنی و ایمنی راه، اظهار کرد: مدیران متولی حوزه راه‌سازی و راه‌داری باید ایمنی راه‌ها و سلامت مسافران و شهروندان را تأمین کنند.

وی افزود: اداره راهداری باید به‌طور مستمر وضعیت این جاده‌ها را پایش کند و اقدام مقتضی را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام تصریح کرد: طی یک برنامه کوتاه باید عملیات جداسازی، آرام‌سازی و آشکارسازی توسط راه‌داری در این محور صورت گیرد و پیمان‌کاران مجری راه‌های این محور، نسبت‌به رعایت شانه خاکی جاده و نصب علائم ایمنی در مسیر اقدام کنند.

هژیری ادامه داد: در یک برنامه میان‌مدت باید عملیات اجرایی دو قطعه راه ۱۵ و ۱۱ کیلومتری در این محور تا پیش از برگزاری کنگره اربعین حسینی اجرا شود، همچنین تعریض چهار خطه لایه آسفالت نهایی نیز انجام گیرد.

وی افزود: مدیران حوزه راه‌داری باید نسبت به پیگیری تأمین اعتبار پروژه‌ها از ردیف‌های ملی برای این محور اقدام کنند، چراکه محور ایلام- سرابله یکی از محورهای اصلی و پرتردد طول سال و ایام اربعین است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه علل تصادفات عوامل انسانی، جاده‌ای و وسیله نقلیه است، افزود: در تصادفات اخیر که در این جاده اتفاق افتاده است، عامل انسانی بیشترین سهم را داشته، بنابراین لازم است به موازات بهبود راه‌ها و ایمنی مسیر، فرهنگ‌سازی لازم نیز صورت گیرد تا با رعایت مقررات راهنمایی‌ورانندگی و سرعت مطمئنه، سلامت و ایمنی مسافران تأمین شود.

هژیری ادامه داد: از ۱۶ نقطه حادثه‌خیز استان که شناسایی و ابلاغ شده، تاکنون هفت نقطه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان اصلاح شده است و هفت نقطه دیگر با اعتباری معادل ۳۴۰ میلیارد تومان در مرحله مناقصه و پیمان‌سپاری قرار دارد.

کد خبر 754827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.