۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
شنبه‌ها از کی تعطیل می شود؟

رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: این لایحه چنانچه با ایرادی از سوی شورای نگهبان مواجه نشود تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ولی اسماعیلی با اشاره به تصویب لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در مجلس، گفت: این لایحه چند وقت بود که در کمیسیون اجتماعی مطرح بود، اما روز سه‌شنبه ما ساعت کاری را تغییر و به ۴۰ ساعت کاهش دادیم تا اوقات فراغت مردم زیاد شود و مردم بتوانند به خانواده‌شان برسند. تعطیلات در کشورمان را با دنیا مقایسه کردیم و میانگین تعطیلات در کشورمان بسیار پایین‌تر از دنیا است. ما ۷۵ روز تعطیل در سال داریم در حالی‌که میانگین تعطیلی در دنیا ۱۲۵ روز در سال است.

وی با اشاره به تصویب روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته، اظهار کرد: نظر ما برگرفته از استدلال‌های علمی بود که از مشاوران اقتصادی‌مان در اتاق تعاون و اتاق بازرگانی گرفته بودیم. بنابراین توضیحاتمان را در صحن اعلام کردیم و صحن علنی نیز قبول کرد. مخالفان هم بحث مسائل اجتماعی و فرهنگی را مطرح می‌کردند، اما به هر حال صحن علنی تصمیم‌گیری کرد و تعطیلی جمعه و شنبه به عنوان دو روز تعطیلات آخر هفته رای آورد. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: تعطیلی شنبه‌ها قطع و یقین در اقتصاد ما تاثیر می‌گذارد و این حرف اقتصاددان‌های مجلس از جمله آقای شمس‌الدین حسینی و آقای پورابراهیمی است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اینکه افزایش تعطیلات آخر هفته از چه تاریخی اجرایی می‌شود، گفت: لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری باید به شورای نگهبان برود و شورای نگهبان برای بررسی این لایحه ۱۰ روز فرصت دارد. اما با توجه به اینکه این لایحه مشکل شرعی و قانونی ندارد و دولت بار مالی ناشی از کاهش ساعت کاری را پذیرفت، به نظر می‌رسد زودتر از ۱۰ روز در شورای نگهبان به نتیجه برسد. بعد از تایید شورای نگهبان، آقای قالیباف برای اجرا به دولت ابلاغ می‌کند که آن هم ۱۰ روز زمان می‌برد. او افزود: بنابراین اگر مشکل خاصی در شورای نگهبان پیش نیاید تا یک ماه آینده لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته اجرایی می‌شود. او همچنین تاکید کرد: با توجه به مصوبه روز گذشته و در صورت تصویب نهایی آن مدارس نیز شنبه‌ها تعطیل خواهند بود چون معلمان نیز کارکنان دولت محسوب می‌شوند. تنها تصمیم‌گیری برای هیات علمی را برعهده خودشان گذاشتیم.

کد خبر 754410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن روحانی IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 2
    قصد اصلی جابجایی تعطیلی جمعه و شنبه می باشد.!!! اول از پنجشنبه شروع کردند و الا تمام افرادی که پنجشنبه با خارج مراوده دارند روز پنجشنبه می توانستند خودشان این کار را انجام دهند. ضمنا بیشترین تاکید روی بانک ها بود اون هم که فرقی نکرد. یک دشمن دانا و دوست نادانی می خواد بین مردم اختلاف بندازه با نمایندگان کوته فکر شروع کرده و یک پیام به اون ور آبی ها داده مجلس هنوز با شماست!!
  • شنبه IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 1
    هرچه زودترشنبه یکشنبه بایدتعطیل شه جمعه هم نیمه بازتاقبل نمازجمعه مثل امارات
  • مصطفی نصر اصفهانی NL ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 2
    به نظر مجلس تصمیم درستی گرفته اگرچه خیلی دیر این تصمیم را گرفتند،،دنیا شنبه ویکشنبه تعطیل است کشورهای اسلام برا نماز جمعه جمعه وشنبه ومنطقی است،،
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 2
    با سلام اولا که در مجلس دعوا سر تعطیلات بود که در کشور ما تعطیلات زیاد است و کشور فلج شده که با این تصمیم حدود ۴۸یا۵۰روز به صورت رسمی تعطیل خواهد شد خیلی روی ادارها نظارت بود برای شغلهای آزاد که شنبه و پنجشنبه ندارد خوش بحال اداره‌ای ها
  • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 1
    یعنی اسلام شکست خورد و یهود در ایران پیروز شد تمام شنبه تعطیلی یهود است. به جای اینکه يهوديها روز تعطیلات را با ما هماهنگ کنند. ما مسلمانها با يهوديها ی اسراییل هماهنگ میکنیم
  • کمال IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    مجلس تصمیم درستی گرفته ، بقیه حرفها ناشی از کوته بینی است ، باید منتظر ماند و دید آیا شورای نگهبان صلاحیت شنبه را احراز میکنه یا نه؟
  • سارا IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    خب تکلیف بخش خصوصی معلوم نشده.. شرکتهای خصوصی چطور?!