حمایت میراث فرهنگی از تبدیل ابنیه تاریخی به مراکز گردشگری/اصفهان تلویزیون گردشگری می‌خواهد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: میراث فرهنگی از تبدیل تمام ابنیه تاریخی به مراکز گردشگری حمایت می‌کند تا از این طریق اصالت و هویت آن را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر کرم‌زاده شامگاه _چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت‌_ در آئین تجلیل از خادمان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: همه مجموعه ستاد سفر از جمله شهرداری، فراجا، هلال احمر، مجموعه بهداشت و درمان و دیگر دستگاه‌ها تلاش کردند که اگر مسافران از دیگر استان‌ها یا دیگر کشورها به اصفهان سفر کردند، رضایت و بهره‌مندی خوبی از خدمات داشته باشند.

وی با بیان اینکه گردشگری و میراث فرهنگی نشان از هویت، اصالت و هنر ما است، ادامه داد: آثار اصفهان به عنوان نصف جهان نشان از قدمت، اصالت و هویت دینی است، اما بعضی بناهای تاریخی مورد بی‌مهری قرار گرفته است و به واسطه اعتبارات پایین امکان تعمیرات و نگهداری آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اضافه کرد: میراث فرهنگی در زندگی ما از ابتدا تا انتها حضور دارد و وظیفه ما است تا از این هویت حراست کنیم، اما گاهی مسافران شاهد صحنه‌های بدی در خصوص بی‌توجهی به مباحث فرهنگی و عمرانی این ابنیه یا رعایت‌نکردن موازین دینی توسط برخی گردشگران هستند.

کرم‌زاده گفت: میراث فرهنگی از تبدیل تمام ابنیه تاریخی به مراکز گردشگری حمایت می‌کند تا از این طریق اصالت و هویت آن را حفظ کند، البته در عین حال باید در این اماکن زندگی جاری باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: لازم است دفاتر تسهیل‌گری بیش از پیش فعال شود و افرادی که مایل هستند به‌عنوان مسؤلیت اجتماعی، حتی به‌صورت خیریه در حوزه فرهنگی و میراث فرهنگی ورود پیدا کنند.

سفر ارزان یکی از سیاست‌های دولت است

وی با بیان اینکه امسال در اعتبارات بودجه سالانه مجلس تنها ۵ درصد برای امور فرهنگی در نظر گرفته شده است، گفت: این در حالی است که ۱۴۰ ماهواره علیه نظام اسلامی فعالیت دارند و لازم است با حراست از هویت فرهنگی خود جوانان را به حفظ اصالت و هویت دینی و ملی خود ترغیب کنیم.

کرم‌زاده با بیان اینکه سفر ارزان یکی از سیاست‌های دولت است، خاطر نشان کرد: تأسیسات گردشگری باید برای ادامه بقا فعالیت داشته باشند و به گونه‌ای رفتار نشود که متضرر شوند و باید تأسیسات گردشگری را باید حمایت کرد.

وی با بیان اینکه استانداردهای گردشگری باید در شهر اصفهان پیاده شود، ادامه داد: بعضی نرم‌افزاری موجود با مشکلات متعددی روبه‌رو بود و لازم است نرم‌افزارهای مناسب برای مسافران در نظر گرفته شود، همچنین لازم است دفاتر خدمات سفر در هتل‌ها و تورهایی برای هدایت مسافران را به دیگر شهرهای استان فعال باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به ضرورت وجود پیوست فرهنگی برای مراکز گردشگری خاطر نشان کرد: با پیوست فرهنگی باید دیگران را به سمت فرهنگ دینی و ملی خود سوق دهیم.

وی تاکید کرد: ما باید از مبحث گردشگری خلاقانه استفاده و با تمرکز بر ظرفیت‌ها، زمینه توسعه گردشگری را فراهم کنیم؛ کیوسک‌های گردشگر باید در سطح شهر اضافه شود، زیرا در طول سال شاهد مسافران هستیم.

کرم‌زاده گفت: اصفهان نیازمند تلویزیون گردشگری است، زیرا با وجود ۲۸ شهرستان و ۱۱۴ شهر می‌توانیم محتوا بسیار تولید کنیم و اگر لازم باشد در جلسات ستاد سفر این بحث دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه هفته میراث فرهنگی و گردشگری قرار داریم، ادامه داد: هفته آینده، هفته میراث فرهنگی است وضرورت دارد مباحث مربوط به میراث فرهنگی در تابلوهای شهری اطلاع‌رسانی شود.

کد خبر 753988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.