فیبرنوری برای مردم استان یزد توسعه می‌یابد

مدیر مخابرات منطقه یزد از سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی در مخابرات استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: امسال بیش از پیش توسعه تکنولوژی ۵G و نیز توسعه فیبرنوری را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، محمدرضا زارع امروز _چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت_ به مناسبت هفته ارتباطات در نشست با خبرنگاران استان یزد با اشاره به شعار امسال هفته ارتباطات، «نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار» اظهار کرد: در این هفته شاهد افتتاح ۱۲۲ طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۳۸۷ میلیارد ریالی در همه بخش‌ها به خصوص تلفن همراه، فیبر نوری و دیتا و ارتقای شبکه هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۴۳ طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳,۹۲۸ میلیارد ریال در یزد به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: این خدمات به جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان یزد ارائه شده است.

مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۵۴۰ تلفن همراه در استان با ضریب نفوذ ۱۴۴.۶ درصد مشغول به‌کار است، خاطرنشان کرد: تعداد تلفن ثابت مشغول به کار در یزد نیز ۵۵۹ هزار شماره است.

زارع تصریح کرد: بنا به دستور عمل ابلاغی برخی خطوط به دلیل عدم نیاز مشتریان مرجوع و به مشترکان دیگری واگذار شده است و امسال نسبت به سال قبل حدود ۱.۶ درصد کاهش ضریب نفوذ تلفن ثابت داریم.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ خانوارهای دارای اینترنت پرسرعت در یزد ۳۷.۷ درصد است، گفت: سهم بازار مخابرات از این بخش در استان یزد ۷۰ درصد است.

مدیر مخابرات منطقه یزد از اجرای ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان یزد خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۰۹ کیلومتر افزایش طول شبکه فیبر نوری داشتیم و تا پایان عمر دولت سیزدهم ۸۰ درصد منازل استان یزد تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند.

زارع گفت: در ۹۵۴ روستاهای استان، بالغ بر ۶۴ هزار تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۳۵و۵ درصد مشغول و فعال است، همچنین ۱۶ هزار ADSL روستایی داریم.

وی افزود: هم اکنون ۲۳۲ روستا از مجموع ۶۹۰ روستای برخوردار از تکنولوژی BTS، دارای تکنولوژی ۴G هستند.

کد خبر 753970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.