توزیع کالا با قیمت مناسب در بازار از اهداف دولت است

استاندار گیلان بیان اینکه نرخ تورم در استان باید کاهش پیدا کند، گفت: یکی از اهداف دولت سیزدهم تامین و توزیع کالا با قیمت مناسب در بازار و میان آحاد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز_چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت_ در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: بین عرضه و تقاضا کالا باید توازن ایجاد شود تا بازار دچار التهاب نشود زیرا یکی از اهداف دولت سیزدهم تأمین و توزیع کالا با قیمت مناسب در بازار و میان آحاد جامعه است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در استان باید کاهش پیدا کند، افزود: رضایت‌مندی مردم برای ما در اولویت است، بنابراین به بهانه کاهش عرضه نباید قیمت کالا را افزایش دهیم و در اعلام قیمت واقعی کالا باید به آن توجه شود.

استاندار گیلان یکی از دلایل التهاب در بازار را نبود ثبات و نوسانات شدید قیمت دانست و خاطرنشان کرد: نبود ثبات قیمت در بازار منجر به ایجاد تلاطم شده است که در این راستا گشت اصناف و کارشناسان باید وارد عمل شوند و با مختل کنندگان حوزه کالا و اقتصاد برخورد شود.

عباسی با بیان اینکه بازاریان و اصناف متعهد و منصف در کنترل بازار همیشه نقش آفرین بوده‌اند و بسیار مؤثر عمل کردند، تصریح کرد: بازاریان در همه عرصه‌ها به ویژه عرضه کالا و کنترل قیمت‌ها با مسئولان همکاری لازم را داشتند که جای قدردانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرستان‌ها بر عملکرد نانوایی‌ها نظارت بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: در استان به اندازه گندم با کیفیت و آرد کافی وجود دارد بنابراین برای چندین بار تاکید می‌کنم نانوایی‌ها حق ندارند پخت خود را بدون هماهنگی و بی دلیل تعطیل کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر توسعه و ساماندهی بازارهای هفتگی توسط فرمانداران و متولیان مدیریت شهری گفت: یکی از راه‌های کنترل قیمت کالا، توسعه و ساماندهی بازارهای هفتگی است که باید فرمانداران و شهرداران به آن توجه کنند.

عباسی با بیان اینکه سیاست دولت مردمی و انقلابی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی به ویژه در حوزه محصولات کشاورزی است، افزود: در حوزه محصولات گلخانه‌ای و کاشت برخی از محصولات کشاورزی و تولیدات دامی سرمایه‌گذاران خوبی وارد عمل شده است و باید از آن‌ها به‌طور کامل حمایت شود.

وی با تاکید بر اتصال همه دهستان‌های استان به شبکه ملی اعتبار، اظهار کرد: ۹۰ درصد دهستان‌های گیلان دارای حداقل یک فروشگاه متصل به شبکه ملی اعتبار است و مابقی هم باید به شبکه ملی اعتبار متصل شوند.

کد خبر 753966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.