اراک در صدر تصادفات درون شهری استان مرکزی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:بیشترین تصادفات درون شهری استان از مربوط به شهر اراک با ۵۷ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سرهنگ سیدعلی حسینی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین جان باختگان حوادث رانندگی در استان مرکزی به ترتیب اراک ۵۷ درصد و ساوه ۲۳ درصد و خمین هفت درصد بوده است.

وی بیشترین کشته‌شدگان حوادث رانندگی درون شهری در سال گذشته با ۵۳ درصد را عابرین پیاده عنوان کرد و افزود: پارسال ۳۹ درصد کشته‌شدگان حوادث رانندگی استان مرکزی مربوط به موتورسیکلت‌سواران بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: بیشترین تصادفات درون شهری استان از مربوط به شهر اراک با ۵۷ درصد بوده است.

حسینی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی استان مرکزی مربوط به عابرین پیاده و موتورسیکلت‌سواران بوده است.

وی ادامه داد: عدم استفاده از کلاه ایمنی، عدم رعایت قوانین و عدم نظارت خانواده‌ها بر فرزندان منجر به افزایش مصدومان موتورسیکلت شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی اضافه کرد: تأمین امنیت بیشتر برای عابرین پیاده و نصب دوربین‌های کنترل سرعت، مطالبه جدی ما از شهرداری، شورا و شورای ترافیک است.

حسینی با اشاره به آمار بالای تصادفات درون شهری گفت: متأسفانه موضوع امنیت عابرین پیاده جز آخرین اولویت‌های دستگاه‌هاست که هیچ تدبیری برای این مشکل اندیشیده نشده است.

وی ادامه داد: بیشترین دغدغه درباره حوادث رانندگی استان مرکزی در شهر اراک است که کشته‌شدگان آن از سهم ۴۴ درصدی متوفیان در سال ۱۴۰۱ به ۵۷ درصد در سال گذشته رسیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی استان مرکزی با بیان اینکه ۷۰ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی استان مرکزی در سال گذشته در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند گفت: از این تعداد یک درصد در حین انتقال به مراکز درمانی و ۲۹ درصد هم در صحنه تصادف فوت کرده‌اند.

حسینی افزود: تعداد کشته‌شدگان حوادث ترافیکی کشور ۳۷ درصد است، این آمار در استان مرکزی ۵۳ درصد است.

وی با بیان اینکه پارسال ۱۰۶ نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند اظهار کرد: شش هزار و ۲۳۶ نفر نیز بر اثر حوادث ترافیکی مصدوم شدند که حدود ۲۰ درصد از مصدومان حوادث ترافیکی برابر اعلام نهادهای پزشکی، دچار ۱۵ تا ۲۰ درصد معلولیت مادام‌العمر می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: تعداد دوربین‌ها کنترل سرعت در اراک به شدت کم است، حداقل این شهر به بیش از ۲۰۰ دوربین برای کنترل معابر شهری نیاز دارد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه کمربند شمالی اراک فاقد دوربین است افزود: این کمربندی به ۱۰ دوربین کنترل سرعت نیاز دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته در شهرهای استان مرکزی ۲۷ درصد افزایش برخورد با تخلفات رانندگی اعمال شد و پلیس در این زمینه تمام تلاش‌های خود را به کار گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه ۱۸ دستگاه مسئولیت اصلی در کاهش تصادفات رانندگی را برعهده دارند گفت: تقریباً همه این موضوع را برعهده پلیس قلمداد می‌کنند و هیچ اقدام سازنده‌ای از سوی سایر دستگاه‌ها انجام نمی‌شود و یا اقدامات انجام شده بسیار کم و ناچیز است.

حسینی افزود: عدم رعایت تقدم و عدم توجه به جلو بیشترین عامل تصادفات درون شهری است، اعتقاد داریم آخرین اقدام باید اعمال قانون باشد و برای رفع این مشکل باید با فرهنگ سازی و نهادینه کردن قوانین در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای توجه شهروندان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هیچ تبلیغی در سطح شهرها دیده نمی‌شود و این یک نقص است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: پارسال گواهی‌نامه آسان موتورسیکلت در دستور کار قرار گرفت و استان مرکزی جز استان‌های پیشرو در این زمینه بود که حدود ۹۷ درصد متقاضیان شرکت کننده در این طرح قبول شدند.

حسینی ادامه داد: شهرهای اراک و ساوه می‌توانند از طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت استفاده کنند.

وی افزود: در سال گذشته دو هزار و ۷۱۵ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند که از این تعداد دو هزار و ۶۲۰ نفر گواهینامه موتورسیکلت دریافت کردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: همچنین سال گذشته در حوزه شماره‌گذاری حدود ۱۴۰ هزار خدمت و در صدور گواهینامه ۳۸۳ هزار خدمت ارائه شده است.

حسینی با اشاره به افتتاح مرکز تعویض پلاک شازند در سال گذشته گفت: در تلاش هستیم تا این مرکز در سایر شهرهای متقاضی استان هم راه اندازی شود.

کد خبر 753937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.