6 شهر اروپایی که برخلاف نام پرآوازه‌شان برای مسافران تور اروپا امن نیستند!

همیشه معروف بودن و زیبایی یک شهر ملاک خوبی جهت انتخاب آن برای سفر کردن نیست! قبل از سفر به هر شهر یا کشوری بهتر است ابتدا امنیت را در نظر بگیرید.

شاید باورتان نشود؛ اما برخی از شهرهای اروپایی وجود دارند که مسافران زیادی را سمت خود می‌کشانند ولی شهرهای امنی به ویژه برای گردشگران نیستند؛ منظور از امن نبودن دقیقا بالا بودن آمار جرم و جنایت و جیب‌بری است که این مسئله در برخی از شهرهای اروپایی به وفور دیده می‌شود. اگر می‌خواهید در تور اروپا شرکت کنید، همراه ما باشید تا با شناسایی این شهرها در صورتی که به یکی از آن‌ها سفر کردید حواس خود را جمع کنید.

رم؛ شهر ایتالیایی با آمار جرم و جنایت بالا

همه ما می‌دانیم که کشور ایتالیا به ویژه رم طرفدار زیادی دارد و هر ساله گردشگران زیادی با تور اروپا و ایتالیا به آنجا می‌روند؛ اما در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که رم ایتالیا بالاترین آمار را در بین دیگر شهرها از نظر جیب‌بری دارد! در این تحقیقات گفته شده است که در بین هر میلیون بازدیدکننده بریتانیایی از جاذبه‌های گردشگری، 478 جیب‌بری اتفاق می‌افتد که این مسئله فاجعه بزرگی است. فواره تروی و کولوسئوم باستانی مهم‌ترین نقاط رم برای جیب‌برها هستند و بیشترین جیب‌بری‌ها در این مناطق اتفاق می‌افتد.

پاریس؛ بدترین شهر فرانسه از نظر جیب‌بری

کشور فرانسه و شهر پاریس، مقصدیست که سالانه میلیون‌ها مسافر را به خود جذب می‌کند؛ اما اگر بدانید آمار جیب‌بری چقدر در این شهر بالاست، در طول سفر با تمام وجود از اشیاء ارزشمند خود محافظت می‌کنید. این شهر با 251 مورد به ازای هر میلیون بازدیدکننده، رتبه دوم سرقت در کل اروپا را به خود اختصاص داده است. برج ایفل که مشهورترین قسمت پاریس است و بیشتر مسافران برای بازدید به آنجا می‌روند، بیشترین آمار سرقت را داشته و خطرناک‌ترین مکان فرانسه از این نظر شناخته می‌شود.

از جمله مکان‌های دیگر در کشور فرانسه و شهر پاریس که باید در زمان بازدید از آن‌ها خیلی مراقب باشید طاق پیروزی، کلیسای نوتردام پاریس، موزه اورسی و موزه لوور است. پاریس تابستان امسال میزبان المپیک 2024 است و شهر مملو از جمعیت می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید در این ایام به فرانسه سفر کنید خیلی مراقب باشید.

بارسلون؛ شهری شلوغ و معروف به سرقت

بر خلاف تصور عموم، بارسلون یکی از بدترین شهرهای اسپانیا از نظر امنیت است. وقتی به این شهر سفر می‌کنید باید با تمام وجود مراقب وسایل خود باشید؛ چرا که جیب‌برها در کمین هستند. جالب است بدانید لاس رامبلاس که یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های بارسلون است، بالاترین آمار سرقت را داشته و به این مسئله هم در خود بارسلون شهرت دارد. بسیاری از این سرقت‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که مسافران در حال تماشای یکی از هنرمندان خیابانی هستند؛ پس حسابی حواس خود را جمع کنید و تا جای امکان در این مکان‌ها حضور پیدا نکنید. کلیسای محبوب بارسلون یعنی ساگرادا فامیلیا هم از جمله مکان‌های ناامن است.

برلین؛ بدترین مکان جیب‌بری در کشور آلمان

برلین؛ بدترین مکان جیب‌بری در کشور آلمان

اگر به آلمان سفر می‌کنید، در زمان قدم زدن در شهر برلین و یا بازدید از جاذبه‌های دیدنی این شهر حواستان را جمع کنید که جیب‌برهای زیادی در کمین هستند. دروازه براندنبورگ برلین همان جاییست که بیشترین سرقت‌ها در آن اتفاق می‌افتد؛ اما این مسئله فقط به این جا ختم نمی‌شود. ساختمان رایشتاگ برلین، گالری سمت شرقی و یادبودن هولوکاست همگی در یک رده از نظر نبود امنیت قرار دارند و بسیار خطرناک هستند. مارین پلاتز در مونیخ آلمان هم به این مسئله شهرت دارد؛ بنابراین تا جای ممکن اشیاء گران قیمت همراه خود نداشته باشید و اگر دارید مراقب باشید.

آمستردام؛ پاتوق جیب‌برهای هلند

آمستردام؛ پاتوق جیب‌برهای هلند

در میان شهرهای معروف اروپایی، به شهر آمستردام در هلند می‌رسیم که پاتوق جیب‌برهای این کشور است. آمستردام همان جاییست که بیشتر مسافران هلند به آن سفر می‌کنند با خیال اینکه می‌توانند با اطمینان خاطر در شهر به تفریح و گشت و گذار بپردازند! در حالی که اینطور نیست و اگر تصمیم به سفر به این شهر را دارید باید خیلی محافظه‌کار باشید تا قربانی این سرقت‌ها نشوید. منطقه چراغ قرمز آمستردام معروف‌ترین قسمت این شهر از نظر سرقت و جرم و جنایت است. به ازای هر یک میلیون بازدیدکننده از این شهر، شاهد 100 جیب‌بری خواهیم بود. خانه فرانک، ووندلپارک، موزه ریکس و موزه ون گوگ هم بخش‌های دیگر این شهر است که باید در زمان بازدید از آن‌ها مال خود را دو دستی بچسبید.

با رزرو تور اروپا امنیت بیشتری خواهید داشت

به جای اینکه خودتان به صورت شخصی به این کشورهای اروپایی سفر کنید، در تورهای گروهی یا انفرادی شرکت نمایید. در این صورت امنیت بیشتری خواهید داشت؛ چرا که در صورت رزرو تور اروپا، یک تور لیدر همراه شماست که اطلاعات و راهنمایی لازم را در اختیار شما قرار داده و دانش کاملی نسبت به این محله‌ها دارد. از این رو شما را هوشیار می‌کند که در مناطقی که پاتوق جیب‌برهاست مراقب کیف و اشیاء باارزش خود باشید. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به یکی از شهرهای گفته شده را دارید، حتما با تور سفر کنید تا در معرض خطر قرار نگیرید و بتوانید سفری بی‌دردسر داشته باشید. تور اروپا لحظه آخر، با ارائه مشاوره رایگان و یک تور لیدر مطمئن، مناسب‌ترین گزینه برای شماست. برای رزرو این تور و کسب اطلاعات لازم به سایت گردشگری لحظه آخر مراجعه نمایید.

کد خبر 753916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.