از تصویب تعطیلی شنبه‌ها تا امضای تفاهم همکاری ایران و چین

ایمنا از آخرین مهلت ثبت نام کتب درسی سال ۱۴۰۳، تصویب تعطیلی شنبه‌ها در صحن مجلس شورای اسلامی، ظرفیت گسترده ایران در هسته‌ای و امضای تفاهم همکاری ایران با چین برای سرمایه‌گذاری در برنامه‌های توسعه کشاورزی ایران در بسته خبر خوش می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوش به سراغ جزئیات آخرین مهلت ثبت نام کتب درسی سال ۱۴۰۳ می‌رویم، در ادامه نیز تصویب تعطیلی شنبه‌ها در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، همچنین ظرفیت گسترده ایران در بخش‌های مختلف هسته‌ای و امضای تفاهم همکاری برای سرمایه‌گذاری چین در برنامه‌های توسعه کشاورزی ایران نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

جزئیات آخرین مهلت ثبت نام کتب درسی سال ۱۴۰۳+ سایت ثبت نام

جزئیات آخرین مهلت ثبت نام کتب درسی سال ۱۴۰۳ / حضور دانش‌آموزان در کلاس درس همراه با کتب درسی

مهدی منتجب‌، رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره آغاز ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ اظهار کرد: امکان ثبت سفارش کتب درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی و یکم خرداد سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز میان‌پایه در سطح استان اصفهان مشغول تحصیل هستند که تاکنون بیش از ۳۲۰ هزار نفر در سامانه چاپ و نشر کتب درسی ثبت‌نام شده‌اند، ثبت‌نام سایر پایه‌ها یعنی پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم از دهم تیر آغاز خواهد شد و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com انجام می‌شود.

منتجب پیرامون اینکه مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته تاکنون حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب‌درسی به مناطق و نواحی استان اصفهان تحویل داده است، بیان کرد: توزیع کتب به نحوی اجرایی می‌شود تا دانش‌آموزان برای ابتدای سال تحصیلی پیش‌رو با در اختیار داشتن کتب درسی در کلاس درس حاضر شوند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی است.

تعطیلی ‌شنبه‌ها تصویب شد + جزئیات

تعطیلی شنبه‌ها در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس تصویب کردند که روزهای جمعه و شنبه به‌عنوان تعطیلات پایان هفته باشد، البته باید این مصوبه به تأیید شورای نگهبان برسد.

تبصره ۳- تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی به استثنای واحدهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بخش عملیاتی واحدهای خدمت‌رسانی از قبیل بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی‌درمانی، مراکز بهزیستی، بانک‌ها و اماکن ورزشی وظیفه دارند ساعات کار خود را در پنج روز هفته از روز یکشنبه تا پنجشنبه تنظیم کنند.

ایران ظرفیت گسترده‌ای در بخش‌های مختلف هسته‌ای دارد

ایران ظرفیت گسترده‌ای در بخش‌های مختلف هسته‌ای دارد

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در جریان سفر گروسی تثبیت شد که ایران یک ظرفیت گسترده در بخش‌های مختلف به ویژه هسته‌ای برای ارائه به جهان دارد و دارای دانشمندانی توانمند است که حرف برای گفتن دارند.

وی در مورد نتیجه مذاکرات با گروسی بیان کرد: بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱ پابرجا است و حدود ۵۰ درصد از موارد باقی‌مانده ایران و آژانس حل و فصل شده و دو مکان باقی مانده در فرآیند حل و فصل قرار دارد که با توجه به برنامه‌ای که توافق کردیم، معاونان طرفین روی آن در حال گفتگو و تعامل هستند.

امضای تفاهم همکاری‌ برای سرمایه‌گذاری چین در برنامه‌های توسعه کشاورزی ایران

امضای تفاهم همکاری برای سرمایه‌گذاری چین در برنامه‌های توسعه کشاورزی ایران

ایران و چین در پکن یادداشت تفاهم همکاری کشاورزی در بخش‌های باغبانی، زراعت، دامپروری، شیلات، مکانیزاسیون کشاورزی و سرمایه‌گذاری چین در برنامه‌های توسعه کشاورزی ایران را امضا کردند.

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، پنجمین نشست کمیته مشترک همکاری‌های ایران و چین با حضور کاظم خاوازی؛ قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی و ماشیانگ، معاون وزارت کشاورزی چین و بختیار، سفیر ایران در چین برگزار و بر توسعه همکاری‌های مشترک کشاورزی بین دو کشور تاکید شد.

کد خبر 753882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.