رفتار با وزنه‌برداران المپیک درست نیست

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران گفت: رفتاری که با ورزشکاران و وزنه برداران المپیکی صورت گرفته درست نیست، اما ما کارمان را می کنیم و به این ناملایمات اهمیت نمی دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نواب نصیرشلال در نشست خبری امروز _چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت_ در مورد شرایط وزنه‌برداری در آستانه حضور در المپیک پاریس و آخرین وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری ایران در فاصله چند ماه مانده به المپیک اظهار کرد: چند ماهی در اردوها هستیم و تقریباً تا فاصله سه ماهه به المپیک در شرایط نسبتاً نرمالی هستیم که طبق برنامه‌ها پیش می‌رویم. قطعاً وقتی پاداش یا تشویقی را درنظر می‌گیرند، اگر به‌درستی انجام ندهند نتیجه عکس دارد. اگر در کمیته ملی المپیک بسته تشویقی گذاشتند، در تقسیم‌بندی و کارشناسی‌اش باید وقت کافی داشته باشند تا ورزشکار سرخورده و از پیش باخته نشود.

وی افزود: این شکلی به ورزشکار القا می‌کنند که شانس مدال ندارید؛ برای ما ولی مقصد مهم است و در مسیر اتفاقات سختی رخ می‌دهند.

نصیرشلال در ادامه بیان کرد: گفتم بچه‌ها خیلی به این ناملایمتی‌ها اهمیت ندهند و خدا را شکر خودشان پخته هستند. کاری را که شروع کردیم، ادامه خواهیم داد. اتفاقات زیادی برای‌مان افتاد. تلاش کردیم جو را عوض کنیم و میانگین سنی را پایین بیاوریم.

وی تاکید کرد: تیم ما تقریباً جوان است و چند وزنه‌بردار جاافتاده هم داریم. یک بخش دست ماست و درونی است و تلاش می‌کنیم، اما بخش بیرونی هم فشارهایی هست که باعث می‌شود مانعی بر سر راه‌مان باشد. کاری به جز مقابله برای خنثی‌سازی نداریم.

نصیرشلال در مورد پیش‌بینی‌اش از شرایط بچه‌ها تاکید داشت: بچه‌های المپیکی یک مسابقه‌ای را در شرایط خوبی برگزار کردند. علی هم خیلی خوب و عالی بود ولی ریکاوری‌اش باید زمان طی کند. از ماه آینده در اردوی کیش کم‌کم به اوج برمی‌گردیم و باید مسائل فنی را کنترل کنیم تا ورزشکار در نزدیک مسابقات به اوج آمادگی برسد. تلاش می‌کنیم بچه‌ها را به وقتش به اوج برسانیم.

وی درباره شرایط بچه‌های المپیکی گفت: اگر درباره رکورد بگوییم، ما دوست داریم علی داوودی بین ۲۰۵ تا ۲۱۰ یک‌ضرب و بین ۲۶۰ و ۲۶۲ دوضرب است. تلاش می‌کنیم با پتانسیل ذهن و بدن علی، این را قبول کنیم، اما اینکه چه اتفاقی رخ بدهد از دست‌مان خارج است. جوادی هم قبل از جهانی عربستان آمادگی خوبی داشت و اگر بتوانیم در این ۳ ماه به ۱۷۵ یک‌ضرب و ۲۲۰ دوضرب برسیم اتفاق خوبی رقم زده‌ایم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که این حقوق آیا به نتایج تیم ملی در بازی‌های آسیایی ارتباط دارد، عنوان کرد: نتایج بازی‌های آسیایی می‌تواند در این تصمیمات تاثیرگذار باشد، اما الان اکثر آن تیم عوض شده و نفرات جوان و جدیدی با رکورهای مشخص داریم. به‌جای بازدارنده کردن سیستم تشویق، باید به تیم کمک کنیم. ۳۰ تا ۳۵ نفر سهمیه گرفته‌اند و خیلی اعداد و ارقام نیازی به موشکافی ندارند.

وی در خصوص کار سخت در المپیک و افرادی که سنگ‌اندازی کردند، خاطرنشان ساخت: نمی‌دانم چه کسی پشت این تصمیم بوده است. اگر فقط مربی‌ها این شکلی بودند، اگر با مربی‌ها مشکل دارند ایرادی نیست ولی دل‌سوزانه نیست که با ورزشکار این رفتار را انجام بدهند. کمیته ملی المپیک رئیس، دبیر و چند کارشناس دارد که از این دایره دور نیست.

نصیرشلال در مورد تغییر نسل تصریح کرد: نسل‌مان یک دور منقرض شده و تغییر نسل دادیم. هشت سال سن تیم ملی را پایین آورده‌ایم.

وی راجع به انتقادات از دست رفتن سهمیه رضا دهدار گفت: هیچ سهمیه‌ای در ۱۰۲ نداشتیم. زمانی می‌گوییم سهمیه داریم که رنک یک تا پنج باشیم. رنک هشت و نه به معنی سهمیه نیست. برای رضا همه کار کردیم؛ تمرین و آمادگی جسمی و ذهنی و با توجه به اینکه او ۳۰ ساله است؛ شرایط جوان ۲۳ ساله را ندارد. دهدار به بهترین حالت به مسابقه رفت و با بدن خوبی یک‌ضرب زد، اما در دوضرب با وزنه نرمال شروع کردیم و دو فرصت برای ۲۱۴ گذاشتیم. افرادی که ۲۱۳ را می‌گویند سواد فنی ندارند. ممکن بود با ۲۱۳ هم یازدهم شویم. عقل حکم می‌کرد ۲۱۴ بزنیم که رضا از دست داد. آخرین مسابقه دهدار بود. اگر سهمیه بگیرد، می‌ماند و تمریناتش را ادامه می‌دهد.

منبع: مهر

کد خبر 753874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.