ثبت بیشترین بارندگی گیلان با ۵۷ میلی‌متر در «پنج خاله» رودبار

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته، بیشترین بارندگی در پنج خاله شهرستان رودبار با ۵۷ میلی‌متر و شهرستان آستارا با ۵۴/۳ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته، بیشترین بارندگی در استان گیلان در پنج خاله شهرستان رودبار با ۵۷ میلی‌متر، شهرستان آستارا با ۵۴/۳ میلی‌متر و ماسوله و خلیف آباد اسالم با ۴۰ میلی‌متر، به ثبت رسیده است.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی و هوای خنک از فردا پنج شنبه تا دوشنبه هفته آینده در گیلان است؛ بنابراین مطابق هشدار سطح زرد صادر شده شرایط برای بارندگی گاهی رگباری و شدید به ویژه طی جمعه تا شنبه بعضی نقاط خیلی شدید، وزش باد (گاهی شدید)، مه آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ در استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن سیلاب موقتی، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، لغزش و رانش، ریزش سنگ، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگوار انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر از جابه‌جایی و کوچ اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: طی این مدت مدیریت ورودی و خروجی زمین‌های کشاورزی و خزانه‌های برنج و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعدوبرق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

دادرس با بیان اینکه طی شنبه و صبح یکشنبه هفته آینده شرایط برای دریانوردی و ورود و خروج کشتی به بندر نامناسب است، گفت: طی شنبه و یکشنبه عملیات‌های لایروبی و یدک کشی نامناسب و برای عصر جمعه با احتیاط مناسب خواهد بود.

وی اضافه کرد: طی این مدت به ویژه شنبه، شرایط برای تخلیه و بارگیری غلات به دلیل رگبار باران نامناسب است.

کد خبر 753856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.