سنندج نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی بیشتری است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: شهر سنندج نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی بیشتر به‌ویژه ساخت موزه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیف‌الله رضایی، امروز _چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت_ در مراسم بهره‌برداری از پروژه مجتمع فرهنگی شهدای شهرداری سنندج، با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای فرهنگی در این شهر اظهار کرد: هر چه به تعداد مجتمع‌های فرهنگی در دیار فرهنگ و هنر اضافه شود، به‌یقین در توسعه اقدامات فرهنگی تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساخت مجتمع‌های فرهنگی تنها رسالت شهرداری نیست؛ از همه بخش‌های فرهنگی خواست تا در این باره پای کار بیایند.

عضو شورای شهر سنندج با اشاره به عناوین کسب شده توسط شهر سنندج در حوزه فرهنگ و هنر، تصریح کرد: شهر سنندج نیازمند زیرساخت‌های بیشتر در حوزه فرهنگ به‌ویژه ساخت موزه‌های تخصصی فرهنگی و هنری است.

رضایی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش جهادی شاهد احداث ظرفیت‌های این چنینی در دیگر نقاط سطح شهر فرهنگی سنندج باشیم و این ظرفیت بستری برای اجرا و انجام کارها و برنامه‌های بزرگ فرهنگی باشد.

احداث فضاهای فرهنگی بستری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

اسعد فریدی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر سنندج نیز با بیان اینکه احداث این مجتمع فرهنگی نیاز ضروری در این نقطه از شهر سنندج بود، اضافه کرد: این مجتمع در نقطه‌ای که بافت قدیمی شهر سنندج احداث شده که از مناطق آسیب‌پذیر شهر است و ایجاد چنینی بسترهایی می‌تواند زمینه را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با کمک جوانان همین نقطه فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه سنندج و در مجموع کردستان زادگاه بزرگان و نامداران حوزه فرهنگ و هنر است، ادامه داد: امیدواریم این مجتمع بستری برای پرورش چنین انسان‌هایی در زمان حال و آینده این دیار باشد.

عضو شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: در حاشیه این مناطق جوانان و نوجوانان مستعدی هستند که باید زمینه شکوفایی استعدادهای آن‌ها را فراهم کنیم.

فریدی گفت: ایجاد چنین ظرفیت‌های فرهنگی به همت مسئولان برای پرورش جوانان مستعد این نقطه اقدام ارزشمندی است که هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد.

کد خبر 753784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.