بیش از ۳۵ درصد بافت استان کردستان ناکارآمد است

استاندار کردستان گفت: بیش از ۳۵ درصد بافت استان ناکارآمد است و اقدامات توسعه‌ای در چنین بستری نیاز به تلاش جهادی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت_ در مراسم بهره‌برداری از پروژه مجتمع فرهنگی شهدای شهرداری سنندج، سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان در اردیبهشت ۸۸ را نقطه عطفی در تاریخ این استان دانست و اظهار کرد: هنوز دستاوردهای سفر رهبری به استان کردستان به خوبی تبیین نشده است.

وی افزود: بسیاری از نسل‌های جدید به ویژه دهه ۸۰ و ۹۰ شناختی از شرایط کردستان در قبل از سفر مقام معظم رهبری به استان ندارند لذا می‌طلبد وضعیت توسعه‌ای استان در قبل و بعد از سفر رهبر معظم انقلاب بیان شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: استان فرهنگی کردستان به ویژه در شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان به فضاهایی همچون این پروژه فرهنگی نیاز دارد که امیدواریم به پاتوقی برای فعالان عرصه فرهنگ و هنر تبدیل شود و شاهد حضور هنرمندان و تربیت استعدادهای توانمند در این حوزه باشیم.

بالا بودن بافت ناکارآمد شهر سنندج

زارعی‌کوشا با اشاره به بافت شهر سنندج و ضرورت توجه بیشتر به توسعه شهر، تصریح کرد: شهر سنندج بافت ناکارآمد و حاشیه زیادی دارد و در مجموع بیش از ۳۵ درصد بافت استان ناکارآمد است که اقدامات توسعه‌ای در چنین بستری نیاز به تلاش جهادی دارد.

وی اضافه کرد: نقد و انتقاد همیشه وجود دارد به ویژه در حوزه عمومی مانند شهرداری که از بدو تولد تا فوت، مردم با این مجموعه در قالب‌های مختلف سروکار دارند.

استاندار کردستان تاکید کرد: به طور قطع در فرآیند ارائه خدمات فرهنگی، عمومی، هنری و خدماتی نیز نقاط ضعف و قوتی وجود دارد لذا باید در زمان نقد، نقاط قوت و ضعف را با هم دید و از این مجموعه حمایت صورت بگیرد.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری سنندج به ویژه طی یکی دو سال اخیر توجه خاص و ویژه‌ای به نقاط حاشیه شهر شد و در مجموعه مدیریت شهری کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است که قابل تقدیر بوده و امیدواریم این روند استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: طی یکی دو سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های مناسب پارک‌های بزرگ مقیاس در نقاط مخالف شهر احداث شده که زمینه را برای بهره‌مندی مردم از خدمات عادلانه و ارتقای رضایتمندی فراهم کرده است.

استاندار کردستان گفت: به طور قطع هیچ مدیر و فرماندار و شهرداری وجود ندارد که ضعفی نداشته باشد و معتقدیم مدیری که تمام افراد از آن تعریف می‌کنند هم مسائلی دارد.

مدیران رضایت عموم مردم را مورد توجه قرار دهند

زارعی‌کوشا افزود: مدیر باید به نحوی کار کند که عموم مردم رضایت داشته باشند و این طبیعی است که بعضی افراد سودجو که منافع خود را در خطر می‌بینند صدا و جیغ بنفش‌شان در بیاید.

وی با تاکید بر رعایت بیشتر حقوق کارکنان و مردم و خدمات‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان، ادامه داد: همه باید دست به دست هم در مسیر خدمت به مردم استان تلاش کنیم و در این راستا تمام توان خود را به کار گیریم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ما نسبت به مردم تعهد داریم و باید بدانیم که مردم به دولت و دولت هم به عنوان نماینده خود به بنده اعتماد کرده‌اند باید با خدمت شبانه روزی قدردان این اعتماد باشیم.

زارعی‌کوشا اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در استان عنوان کرد و گفت: مردم این استان سال‌های سال است که چشم انتظار بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام هستند که بیش از ۱۰ سال از آغاز آن‌ها می‌گذرد و امیدواریم با تلاش جهادی شاهد اتمام این پروژه‌ها و بهره‌برداری از آنها در چهارمین سفر رئیس جمهوری به استان باشیم.

کد خبر 753772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.