تحقق ۷۱ درصدی مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به مازندران

استاندار مازندران از اجرای ۷۱ درصدی مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور و اعضای دولت سیزدهم به این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری در نخستین نشست رسانه‌ای این استان با محوریت دومین سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به مازندران اظهار کرد: ارکان تقویت، توسعه، پیشرفت و تعالی اقتصاد یک کشور چهار رکن خانواده، حکومت، رسانه و نهادهای غیرانتفاعی و غیردولتی است.

وی با بیان اینکه این ارکان برای تقویت حکمرانی است، هرکدام رویکردها و وظایفی دارند، افزود: رسانه‌ها چهار نسل را پشت‌سر گذاشتند و به امروز دوره رسانه مشاور رسیدند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه امروزه تمام مدیران از رسانه‌ها به‌عنوان مشاور استفاده می‌کنند، تصریح کرد: همه باید نسل چهارم یعنی رسانه مشاور کار کنیم تا به آن اهداف توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به تحقق پرداخت حقوق کارگران چوب و کاغذ و افزودن ۱۲۵ کارگر دیگر به ۳۰۰ نیروی این مجموعه گفت: با حمایت انجام شده از کارخانه چوب و کاغذ مازندران در زمان وزارتخانه، تولید این مجموعه از چهار هزار و ۷۰۰ تن به بیش از ۴۶ هزار تن رسیده است.

نماینده دولت سیزدهم در مازندران با بیان اینکه رسانه‌های استان به‌عنوان مشاور کار کنند و همراه مسئولان باشند، تصریح کرد: موضوع زباله یک معضل اساسی استان است و به‌یقین در این سفر با رئیس‌جمهور مطرح می‌کنیم و پیگیر حل این معضل خواهیم شد.

نوری، مطالبه‌گری از رئیس‌جمهور را مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها در این سفر دانست و گفت: در امر ساخت نیروگاه زباله‌سوز نیاز به مشارکت بین سرمایه‌گذار و شهرداری است تا ادامه کار سرعت بگیرد، برای این نیروگاه ۱۴۰ میلیارد ریال تأمین اعتبار شده و ۹۸ درصد رشد داشته است و با رفع تمام نقض‌های آن دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه برای پسماند استان هشت نقطه تعیین شده و گروهی معتبر نیز تشکیل شده است، اظهار کرد: تجربه دفع برای این استان مناسب نیست و باید با یک کار حرفه‌ای و سودآور اقدام کرد.

نوری از اجرای ۷۱ درصدی مصوبات سفر اول دولت سیزدهم به مازندران خبر داد و گفت: فرصت‌ها را باید درک کرد و رسانه‌ها ظرفیت بزرگی برای حفظ منافع مردم در استان هستند.

وی با بیان اینکه مازندران در دو بخش کشاورزی و گردشگری از ظرفیت‌های ویژه ملی برخوردار است، یادآور شد: تاکنون در این دو عرصه کارهای آن‌چنانی صورت نگرفته است و خلأهایی وجود دارد.

بهترین سرمایه انسانی متخصص فعالیت رسانه‌ای در مازندران فعالیت دارند

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید این استان در دفاع از مهین اظهار کرد: استان مازندران ۲۸ شهید والامقام عرصه رسانه تقدیم وطن کرده است.

وی با بیان اینکه قشر رسانه در جهت اطلاع‌رسانی نقش مهم و اساسی دارد، افزود: مازندران جزو استان‌های برتر کشور در عرصه رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه این استان با ۴۲۱ رسانه در رتبه هفتم و ۴۵۷ عضو خانه مطبوعات، رتبه اول کشور را دارد، گفت: این استان با داشتن ۱۴۵ رسانه چاپی در استان، رتبه چهارم و ۱۸۳ رسانه الکترونیکی برخط در جایگاه ششم در کشور قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه انسانی متخصص و متعهد در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای استان مازندران را داریم، مطرح کرد: از گلوگاه تا رامسر شاهد فعالیت حوزه رسانه هستیم که امیدواریم با هم‌افزایی، همدلی و حمایت همه دستگاه‌های مرتبط در این حوزه شاهد موفقیت روزافزون این حوزه برای آگاهی‌بخشی و بصیرت افزایی جامعه باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه می‌تواند کمک حال مردم و مسئولان برای پیشبرد مأموریت‌های مهم در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، سیاسی و امنیتی باشد.

کد خبر 753722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.