۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
عادت‌هایی که باعث عضله‌سوزی می‌شود

گرسنگی کشیدن و محدود کردن شدید کالری دریافتی نه تنها باعث تحلیل عضلات می‏‌شود، بلکه سرعت متابولیسم را کند می‌کند و کاهش وزن را به یک چالش بزرگ تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، طی فرآیند کاهش وزن موانعی مانند مصرف قند زیاد یا نداشتن فعالیت بدنی باعث می‌شود به جای چربی عضله‌های شما بسوزد؛ برای نمونه، وزنه‌برداری باعث می‌شود متابولیسم بدن افزایش پیدا کند، بنابراین یک فعالیت چربی‌سوز قوی است، در حالی که برخی افراد به اشتباه معتقدند وزنه‌برداری باعث بزرگ شدن بدن می‌شود و از این فعالیت دوری می‌کنند، در ادامه به بررسی عادت‌هایی می‌پردازیم که به جای چربی‌سوزی باعث عضله‌سوزی می‌شود:

تکیه بر ورزش‌های هوازی

توصیه شده است که به منظور چربی‌سوزی مؤثرتر و پیشگیری از عضله‌سوزی، تمرینات قدرتی را در کنار ورزش‌های هوازی انجام دهید، هماهنگ کردن این دو نوع حرکت اثربخشی آن‌ها را افزایش می‌دهد؛ انجام دادن تمرینات رشد عضلانی برای تشکیل ماهیچه‌های قوی ضروری است.

محدود کردن شدید کالری دریافتی

گرسنگی کشیدن و محدود کردن شدید کالری دریافتی نه تنها باعث تحلیل عضلات می‌‏شود، بلکه سرعت متابولیسم را کند می‌کند و کاهش وزن را به یک چالش بزرگ تبدیل می‌کند، مصرف کالری کمتر در طول روز شما را به سمت پرخوری در اواخر روز سوق می‌دهد که روش سالمی برای کاهش وزن نیست و در عوض باعث کاهش عضلات بدن می‌‎شود.

الگوهای نادرست خوابیدن

داشتن خواب باکیفیت نقش مهمی در فرآیند کاهش وزن ایفا می‌کند، خواب ناکافی تعادل هورمونی را دچار اختلال می‌کند و احتمال از دست دادن عضلات را افزایش می‌دهد؛ به منظور کاهش وزن مؤثر لازم است خواب باکیفیت و کافی داشته باشید.

انجام دادن تمرینات ورزشی اشتباه

انجام دادن فعالیت‌های ورزشی اشتباه ممکن است به جای چربی‌سوزی و عضله‌سازی، نتیجه معکوس داشته باشد و باعث از دست دادن عضلات شود، بنابراین لازم است با استفاده از یک برنامه تمرینی صحیح و اصولی ورزش کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

کد خبر 753706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.