موزه هنرهای معاصر تیر ۱۴۰۳ بازگشایی می‌شود

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: با تسریع در اتمام عملیات مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر، این مکان تا اوایل تیر سال جاری در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه برای مرمت موزه هنرهای معاصر به‌عنوان بنای قاجاری، سال گذشته مبلغ ۷۰ میلیارد ریال و سال جاری مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال ردیف بودجه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با توجه به قدیمی‌بودن بنا و آشکار شدن پس‌لایه‌های سازه، از پی تا سقف مرمت این بنا طولانی و نیاز به اعتبارات بیشتری داشته است.

وی افزود: مشکلات هنگام اجرای این عملیات موجب شد پیمانکار مربوطه نیز با مشکل مالی مواجه شود که به‌زودی با برگزاری یک جلسه به این مورد رسیدگی می‌شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: ۹۰ درصد عملیات مرمت و بازسازی، محوطه‌سازی، رنگ رویه، گچ‌کاری ضلع شمالی و ترمیم در و پنجره و روشنایی آن انجام شده است.

ابوطالبی تصریح کرد: با توجه به مغفول ماندن درخواست هنرمندان مبنی بر بازگشایی این مکان فرهنگی و هنری به زودی عملیات عمرانی این مکان را به اتمام رسانده و در اختیار هنرمندان قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه شهردار اصفهان نیز در حاشیه بازدید از موزه هنرهای معاصر اصفهان در جمع مسئولان عمرانی منطقه ۳ و نوسازی و بهسازی بر عملیات مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تاکید داشت، بیان کرد: این پروژه از خرداد سال ۱۴۰۰ آغاز شده است، اما عملیات مرمت و بازسازی آن تکمیل نشده که با تاکید شهردار اصفهان این مکان تا تیر سال جاری تکمیل می‌شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: این مکان دارای چهار گالری است و پیش از این پاتوقی برای هنرمندان شهر و نمایش آثار آن‌ها بوده است، علاوه بر این دفتر تخصصی هنرهای تجسمی نیز در این مکان مستقر است.

ابوطالبی با اشاره به مطالبه هنرمندان برای بازگشایی این مکان افزود: مدیریت شهری سعی دارد تا تعطیلی دو ساله موزه هنرهای معاصر را جبران و این مکان را به روی هنرمندان بازگشایی کند.

کد خبر 753201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.