تابلوی «مائده» حسن روح‌الامین رونمایی شد+ عکس و فیلم

آیین رونمایی از تازه‌ترین تابلوی نقاشی حسن روح‌الامین که از آن به عنوان «مائده» یاد می‌شود با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آئین رونمایی از تازه‌ترین تابلوی نقاشی حسن روح‌الامین که از آن به عنوان «مائده» یاد می‌شود با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ، محمد خراسانی مدیرکل هنرهای تجسمی، محمد الله یاری مدیرعامل بنیاد رودکی، حمید نیلی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی، مهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد و جمعی دیگر از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد.

گروه نقاره زنان به هنگام ورود وزیر فرهنگ به تالار رودکی به صدا درآوردند و خادمان امام رضا (ع) در آستانه میلاد این امام همام و ایام دهه کرامت با پرچم متبرک وارد سالن برگزاری آئین رونمایی شدند و فضای جلسه را امام رضایی کردند؛ در ادامه سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و رئیس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) اظهار کرد: حسن روح‌الامین به عشق امام رضا (ع) مائده را این چنین نقاشی کرده شاید یکی از نشانه‌های پویایی این هنر مرز و بوم همین هنرنمایی روح‌الامین باشد که نورانیت در آثار او موج می‌زند.

وی افزود: امید است این نورانیت در دنیا و آخرت نصیب او شود. از بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) سنت حسنه یک نقاشی در حوزه این امام همام تشکر می‌کنم و امیدوارم این مسیر پاینده باشد و بماند.

در بخش دیگری محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ نیز اظهار کرد: حیف است در جلسه‌ای که از یک هنر آئینی رونمایی می‌شود از ابعاد آن نگوییم؛ جریان مدرنیته به دنبال جدا کردن اصالت‌ها و هنرهای فاخر است. در دوره‌ای آستان قدس مرکز ترویج آثار هنری فاخر بوده که امیدواریم این مسیر طی شود که خدا را شاکرم امروز در بنیاد فرهنگی هنری امام رضا این مسیر پیش می‌رود و این اتفاق بزرگی است.

وی افزود: در این مسیر تنها فن و روش و توجه به آن کافی نیست و باید در این مسیر منبع الهام معرفت باشد و قرآن و استعانت از مکتب تشیع منبع الهام است و در رونمایی از هنری هستیم که ممزوج به این منبع الهام است.

معاون هنری وزارت فرهنگ همچنین تاکید کرد: هنرمند آئینی ذوب در ولایت و معرفت است و امیدواریم روزی را ببینیم که مائده‌ها توسط روح‌الامین‌ها نقاشی می‌شوند و پرچم هنر فاخر ما را در مجامع بین‌المللی برافراشته می‌کنند.

سالاری عنوان کرد: هنرمندی که به این باور نرسیده نمی‌تواند اثر هنری فاخر ارائه دهد و غبطه می‌خورم به هنر روح‌الامین و غبطه بیشتری می‌خورم به اینکه نتوانستیم روح‌الامین‌ها را پرورش دهیم.

صابر خراسانی در بخشی دیگر از مراسم شعرخوانی کرد و در ادامه نشان درجه یک هنری توسط محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، جانشین وزیر فرهنگ، معاون هنری وزارت فرهنگ، رئیس بنیاد فرهنگی هنری امام رضا و مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی به حسن روح‌الامین اهدا شد.

در بخشی دیگر نیز از اثر «مائده» رونمایی شد.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 752862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.