روز یکشنبه – ۱۶ ژانویه_ حدود صد اسب در مراسم تطهیر جشنواره اسپانیایی " لاس لومیناریاس" از میان آتش پریدند و صحنه‌های تماشایی آفریدند؛ این فستیوال برای اولین بار از زمان شروع همه‌گیری کووید -۱۹ برگزار شد.

شهر سن بارتولومه اسپانیا هرسال میزبان سنتی ۵۰۰ ساله است که طی آن، روستاییان با پرش دادن اسب‌های خود از روی حدود ۳۰ آتش عظیم، روح آن‌ها را از پلیدی‌ها پاک می‌کنند تا از شر اتفاقات بد و بیماری در سال پیش رو در امان باشند.
این جشنواره به طور نمادین برای احترام به یکی از اسطوره‌های حامی حیوانات به نام "سن آنتونیو" برگزار می‌شود و طی برگزاری آن حدود ۳۰۰ اسب و الاغ از روی آتش پرش داده می‌شود.
برای اینکه اسب‌ها در این مراسم آسیب نبینند، سوارکاران یال‌ها و دم آن‌ها را – اغلب با رنگ‌های زرد و قرمز پرچم اسپانیا- بافته و با چسب و مواد نسوز می‌پوشانند تا مانع از سوختن اسب‌ها شوند.
سوارکاران نیز مانند اسب‌ها ماسک می‌زنند یا پارچه‌ای به سر خود می‌بندند تا از سوختن مو یا مشکلات تنفسی جلوگیری کنند. طی این جشنواره، صاحبان اسب سعی می‌کنند با اجرای حرکت نمایشی از روی آتش بپرند تا به نوعی نیز مردم را سرگرم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.