بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا می گذرد. از همان ابتدا مسئولان بهداشتی تاکید بر استفاده از ماسک در جلوگیری از شیوع این ویروس داشتند، اما علی رغم گذشت زمان هنوز هم گویی به ماسک عادت نکرده ایم و بسیاری با بی توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک باعث انتشار کووید۱۹ می‌شوند.

متأسفانه افرادی بدون توجه به شیوع ویروس کرونا به ویژه موج جدید، محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل بدون ماسک در فضاهای عمومی تردد می‌کنند و باعث ایجاد خطر برای خود و دیگران می‌شوند. این در حالی است که پزشکان و متخصصان بارها تاکید کرده‌اند که برداشتن ماسک و یا پایین آوردن آن هنگام صحبت، عادتی نادرست و یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال ویروس خطرناک کرونا و تداوم اپیدمی است.

بهترین کار برای جلوگیری از شیوع این ویروس ناشناخته پوشیدن ماسک در همه زمان‌ها است؛ مگر هنگامی که تنها هستیم یا به همراه افراد خانواده از دیگران جدا شده‌ایم. ماسک زدن به خصوص در مکان‌های عمومی و شلوغ و فضاهای بسته ضروری است.

ماسک باید به اندازه صورت هر شخص باشد و با توجه به اینکه اندازه صورت همه انسان‌ها یکسان نیست باید افراد ماسک متناسب با صورت خود را انتخاب کنند که روی صورتشان ثابت بماند.

بیشتر ببینیم:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.