گروهی از معماران خوش ذوق چینی یک پل عابر پیاده عظیم برای کلانشهر شانگهای طراحی کرده‌اند که با رنگ‌های زیبای خود، چشم هر عابری را به خیره نگه می‌دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیاده‌راه عظیمی که با ارتفاع از سطح زمین در شانگهای ساخته شده، طولی برابر با یک کیلومتر داد. طراحان این پل را با رنگ‌های شاد تزیین کرده‌اند تا حس نشاط را در بین کاربران و حتی عابران پیاده اطراف آن به وجود آورند.

زیباسازی پیاده‌راه مرتفع در شانگهای

پل High Loop از ایستگاه‌های متعددی در فواصل نزدیک به هم، مجهز به صندلی و سایبان برخوردار است تا امکان استراحت را برای عابرانی که مسیری طولانی را پیاده‌روی کرده‌اند، فراهم آورد.

زیباسازی پیاده‌راه مرتفع در شانگهای

علاوه بر این، سراسر مسیر مملو از فضاهایی است که از طریق آن‌ها، عابران پیاده می‌توانند به تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر شهر بپردازند.

زیباسازی پیاده‌راه مرتفع در شانگهای

جالب است بدانید که پل عابر پیاده High Loop برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ ساخته شد و در سال ۲۰۰۹ بازسازیشد تا فضای تردد کافی را در اختیار کاربران وسایل حمل و نقل کوچک نظیر دوچرخه و اسکوتر قرار دهد.

زیباسازی پیاده‌راه مرتفع در شانگهای

از آن زمان، تردد سبز در میان مردم مناطق دو طرف پل به طور قابل توجهی افزایش یافت به طوری که به تدریج، رفت و آمد وسایل حمل و نقل موتوری در آن به حداقل و در نهایت، به صفر رسید.

زیباسازی پیاده‌راه مرتفع در شانگهای

سال گذشته، معماران چینی تصمیم گرفتند این پل معتبر را بازطراحی کنند و از آن یک پارک مرتفع به وجود آورند که علاوه بر جذب مردم به تردد پاک، از آن به عنوان چشم‌اندازی زیبا در شانگهای بهره ببرند.

زیباسازی پیاده‌راه مرتفع در شانگهای

برای این کار، طراحان ابتدای سطح پوشیده از آسفالت خاکستری را با رنگ‌هایی شاد تزیین کردند سپس، به فضاهای سبزی هر چند کوچک در سراسر پل ایجاد کردند. علاوه بر این، دایره‌هایی با رنگ‌های جذاب در امتداد یکدیگر تا پایان پل ایستگاه‌های زیبایی را در برگرفته و نوعی هماهنگی بین High Loop و مسیر نسبتاً پیچ در پیچ آن به وجود آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.