روستای تاریخی و زیبای کندوان در ۲۲ کیلومتری شهر اسکو در ۶۲ کیلومتری شهر تبریز در میان کوههای سر به فلک کشیده، در دامنه شمالی (ارشد داغی) و قسمت غربی توده آتشفشانی سهند، در بخش دره آبرفتی دهکده توریستی کندوان قرار دارد.

خانه های هرمی شکل این روستا که از معماری صخره ای بوده، در نوع خود بی نظیر است. این روستا دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی‌است که به‌دلیل شکل خانه‌های آنکه به‌مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده‌اند است. عسل از مهم‌ترین سوغات این روستا است.کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است که این موجب جذابیت بی‌نظیر آن شده است. معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در دنیا به حساب می‌آید.چرا که دیگر در ترکیه و آمریکا کسی در کاپادوکیه و داکوتا زندگی نمی‌کند.کندوان منطقه‌ای ییلاقی از رشته کوه‌های سهند است که مراتع سرسبزش عشایر زیادی را به آنجا می‌کشاند. چشمه آب معدنی کندوان نیز یکی از جاذبه‌های این روستای ۶ هزار ساله محسوب می‌شود. آب این چشمه با کمترین درصد سنگینی برای درمان بیماری‌های کلیوی بسیار مفید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    2 0
    روستای کندوان جاهای بسیار خوب و دلنشینی هوای بسیار عالی طبیعتی بسیار دنج و منازل بسیار دل انگیزی داره ،راه های این روستا خیلی وضعیتش خرابه ای کاش مسئولین به فکرراه‌های این روستا هم دقت زیادی داشته باشند با وجود اینکه گردشگر بسیار زیادی به این روستا میایند ولی متاسفانه پارکینگ های خوبی برای ماشین ها وجود نداره و اخیراً در سالهای پیش کمربندی برای این روستا ساخته بودند در حال ساخت بود متاسفانه الان به طور به ناقص رها کردند و همینطور مونده ای کاش مسئولین به این را دوباره برسند و این را احیا کنند که برای روستا خیلی خوب خواهد بود