گروهی از معماران اهل شانگهای در کشور چین با ایجاد یک پارک‌ بسیار زیبا از مواد زائد، نشان دادند که چگونه می‌توان از مواد بازیافتی فضاهای عمومی باارزشی ساخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک‌ جدید که تلفیقی از پالت‌های بازیافتی و سازه‌هایی درخت‌مانند بود، به عنوان یک نمونه پارک موقتی و آزمایشی ساخته شد. در ساخت این پروژه، که به یک باغ شهری ایده‌آل و پرطرفدار در میان ساکنان تبدیل شده است، به طور کامل از مواد مصنوعی استفاده شد. 

پارک جدید شانگهای، که در میان ساکنان شهر به "شکوفه شهر" شناخته می‌شود، در مکانی با بوتیک‌ها و رستوران‌های معروف قرار گرفته است و در سراسر شهر شهرت دارد.  پالت‌های چوبی بازیافتی همانند بلوک‌های ساختمانی مدولار روی هم انباشته شده تا فضایی برای نشستن مردم و تماشای زیبایی‌های شکوفه شهری فراهم آورده شود.

اگر از یک طرف پارک به آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که پارک جدید طرحی موج‌دار دارد و همانند تپه‌هایی مملو از گل و گیاه چشم هر عابری را به خود خیره نگه می‌دارد.

گلدان‌های پر از گل‌های مصنوعی، در یک طرف باغ چیده شده است تا زیبایی "شکوفه شهر" را دو چندان کند. گوی‌هایی پلاستیکی، که به ستون‌های بلندی در درون باغ متصل شده است، مملو از شاخ ‌و برگ هایی است که به شکل درخت در سراسر پارک پراکنده شده است.

طراحان "شکوفه شهر" از مواد بازیافتی برای ساخت این پارک زیبا استفاده کردند به این امید که مفهوم پایداری شهری را ترویج دهند چرا که روزانه مواد زائد و زباله‌های زیادی در تمام شهرها تولید می‌شود که از این مواد قدیمی می‌توان چیزهایی جدید و مفید ایجاد کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.