گروهی از معماران، دانشگاهی شناور در شهر برلین احداث کردند و دانشجویان و متخصصان سراسر دنیا را به بررسی راه‌حل‌هایی برای چالش‌های شهری در آینده فراخواندند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این‌ واقعیت که همه ما پس از فارغ‌التحصیل شدن احساس می‌کنیم آموزه‌هایمان قدیمی و پیش‌پا افتاده است امری بدیهی است که این موضوع در میان دانش‌آموختگان رشته‌های معماری و طراحی بیش از بقیه دانش‌آموختگان شایع است.

پرسشی که ممکن است ذهن بسیاری از این دانشجویان را درگیر کند این است که آیا محیط آموزشی می‌تواند معماران و طراحانی خلاق برای آینده بهتر شهری پرورش دهد؟ گروهی از معماران اهل برلین با احداث یک دانشگاه شناور روی آب از دانشجوهای سراسر کشور آلمان دعوت کردند در ماه‌های تابستان در این دانشگاه گرد هم آیند و به بررسی این موضوع بپردازند.

دانشگاه شناور برلین به طور مداوم در حال توسعه است و هر روز بخش جدیدی به آن افزوده می‌شود. دانشجویان، متخصصان و پروفسورها با همکاری هم ایده‌هایی نو برای ایجاد بخش‌های جدید ارائه می‌دهند.

این دانشگاه نیز همانند سایر دانشگاه‌ها شامل یک کتابخانه، کارگاه‌های آموزشی، فضاهای آموزشی و سالن سخنرانی است. اما چیزی که در این میان، دانشگاه شناور برلین را از سایر دانشگاه‌های سراسر دنیا متمایز کرده است، وجود یک سیستم تسویه آب، آشپزخانه‌ای زیبا و باغچه‌ای است که در آن گیاهانی نظیر سیب‌زمینی و گوجه برای استفاده آشپزخانه دانشگاه، پرورش داده می‌شود.

دانشگاه شناور برلین از دانشجویان و علاقمندان به رشته‌های معماری، طراحی، هنر و تکنولوژی از سراسر دنیا دعوت می‌کند تا در آنجا به پرورش و سنجش ایده‌ها، خلاقیت‌ها و توانایی‌های خود بپردازند.

علاوه‌بر این، تورهای مسافرتی نیز می‌توانند عموم مردم را برای بازدید به این دانشگاه شناور بیاورند تا مردم، در تمام سنین، در کلاس‌های آموزشی این دانشگاه شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.