یکی از مدرنترین سالن‌های کنفرانس جهان در شهر اِدینبرو (Edinburgh) پایتخت کشور اسکاتلند و دومین شهر پربازدید در بریتانیا ساخته شده است؛ سالنی که سالانه میزبان بسیاری همایش‌های داخلی و بین‌المللی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر ادینبرو واقع در بریتانیا به عنوان مهد فرهنگ و هنر در جهان شناخته می‌شود. این شهر تاریخی همچنین در زمینه‌های مختلفی از جمله پزشکی، فلسفه، مهندسی، حقوق و ادبیات در میان اهالی علم و هنر معروف است. از این رو به دلیل جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری بسیار، این شهر سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند به طوری که در سال ۲۰۱۶ بعد از لندن، اِدینبرو دومین شهر پربازدید در بریتانیا شناخته شد.

داشتن شرایطی غنی از لحاظ فرهنگی و تاریخی و همچنین جذب گردشگران بسیار از سراسر دنیا، انگیزه اصلی مقامات و مسئولان اِدینبرو برای تاسیس ساختمانی به منظور برپایی جلسات و کنفرانس‌ها در سطح ملی و بین المللی بود. در نتیجه، سالن همایش‌های بین المللی اِدینبرو (EICC) به عنوان طرحی مهم در سال ۱۹۸۰ در یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکتی در اِدینبرو و Lothian، منطقه ای در جنوب شرقی اسکاتلند، برای تاسیس در دستور کار قرار گرفت.

به گفته مسئولان شورای این شهر، با تاسیس سالن همایش‌های بین المللی یکی از نیازهای زیرساختی این شهر برآورده شده است و تمام جلسات مهم فرهنگی و اقتصادی در این ساختمان برگزار می‌شود. از این رو، چنین طرحی گامی مهم در سودآوری و اقتصاد شهر اِدینبرو محسوب می‌شود.

بی شک سالن همایش‌های بین المللی اِدینبرو در بین بهترین سالن‌های اجلاس جهان جای دارد، دلیل این رتبه بندی را در ادامه مطلب ذکر می‌کنیم.

مکانی مدرن و مجهز به تکنولوژی روز دنیا

سالن اجلاس بین المللی اِدینبرو شامل بخش‌های مجزایی است که هر کدام به جدیدترین و به روزترین تکنولوژی روز دنیا مجهز است. این ساختمان شامل بخش‌های زیر است:

سالن ورودی : (Atrium) سالن ورودی ساختمان اجلاس با نورپردازی مناسب، حس رضایت را به مراجعه کنندگان منتقل می‌کند. این سالن ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر را دارد.

سالنی با چند قابلیت (Lennox Suite): سالن  Lennox Suite با قابلیت تبدیل به سالن های مختلف یکی از شاهکارهای طراحی در میان سالن‌های اجلاس جهان است. این سالن چند کاره به مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع و گنجایش دو هزار نفر با طراحی منحصر به فرد در طبقه همکف قابلیت تبدیل شدن به سالن کنفرانس، سالن نمایش، مکانی برای اجرای کنسرت و پخش موسیقی و همچنین سالن ورزشی دارد.

سالن  چرخان (Pentland Suite): این سالن دارای قابلیت چرخش طراحی شده است به شکلی که در مواقع نیاز به سه سالن مجزا تبدیل می‌شود. درواقع این سالن مکانی مناسب برای جلساتی است که تمام اعضای یک مجموعه یا سازمان در جلسه حضور دارند. همچنین مکانی ایده‌آل برای اجرای نمایش و فروش ویژه محصولات است.

کافی شاپ (Platform 5 Cafe) :  در کافی شاپ ساختمان اجلاس، بهترین و با کیفیت ترین انواع نوشیدنی و قهوه تهیه می‌شود. اینجا مکانی مناسب برای گذراندن بعد از ظهر و همچنین گپ زدن میهمانان است.

فعالیتهایی در راستای دوستی با محیط زیست: کلید اصلی موفقیت

یکی از کلیدهای موفقیت سالن همایش‌های اِدینبرو، انجام فعالیت‌ها در راستای دوستی با محیط زیست است. درواقع اگر فعالیت‌ها و اتفاقات مخالف طبیعت و محیط زیست باشد نه تنها به موفقیت منجر نمی‌شود بلکه از نظر فرهنگی و اقتصادی شکستی بزرگ تلقی می‌شود. به عبارتی رعایت اصول و قوانین سبز می‌تواند کلیدی برای افزایش کارایی و کیفیت بیشتر سالن‌های کنفرانس باشد.

از این رو، در دستور کار سالن همایش‌های بین المللی اِدینبرو پیروی و اجرای  قوانین ذیل وجود دارد:

تشکیل یک تیم سبز در جهت تحقق و اجرای قوانینی در راستای دوستی با زمین و محیط زیست

استفاده از محصولات سازگار با محیط زیست در هر شرایطی

مصرف مواد غذایی ارگانیک

همکاری با سازمان‌های دوستدار محیط زیست

تشویق شرکت‌های وابسته به رعایت قوانین سبز در انجام فعالیت‌های روزانه

استفاده صحیح و بهینه انرژی در سیستم‌های برقی، سرمایشی و گرمایشی

استفاده از ابزارهایی جهت نشان دادن چگونگی پیشرفت در عملیات زیست محیطی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.