گروهی از جوانان اهل هندوستان، هنر سنتی کامیون‌آرایی را در این کشور زنده کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هنر کامیون‌آرایی طی نسل‌های متمادی یکی از اشکال هنری سنتی در میان رانندگان کامیون، که ۶۰ درصد از زندگی خود را در جاده‌های کشور هند سپری می‌کنند، به شمار می‌رود. بسیاری از این رانندگان با نقاشی کشیدن روی کامیون‌های خود به آن‌ها ادای احترام می‌کنند، احساسات خود را به تصویر می‌کشند یا حتی به یادآوری زادگاه خود می‌پردازند.

اما متاسفانه در چند دهه اخیر، هنر کامیون‌آرایی روز به روز کم‌رنگ‌تر شده است و جای خود را به چیزهای بی‌ارزش‌تر و آسان‌تری نظیر برچسب یا تصاویری از پیش‌نقاشی شده داده است. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود نسل‌های بعدی از تجربه این هنر سنتی و زیبایی این‌گونه حکایت‌های تصویری محروم خواهند شد. گروهی از جوانان هندی از انجمن حمایت از هنر کامیون‌آرایی در هند خواستند به آن‌ها در احیا و ترویج دوباره این هنر در سراسر هند کمک کند.

تنها کمکی که انجمن حمایت از هنر کامیون‌آرایی می‌تواند به گروه جوانان علاقمند به این هنر کند، تامین منابع ضروری نظیر موادی اصلی برای نقاشی بوم‌های روی کامیون‌ها است. پس از اتمام نقاشی، بوم‌های مورد نظر برای فروش در معرض عموم مردم قرار می‌گیرد و مردم پس از خرید بوم‌های نقاشی و با نصب آن‌ها روی خودورها و کامیون‌های خود، می‌توانند هنر سنتی کامیون‌آرایی هند را برای نسل‌های آینده حفظ کنند.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.